۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۶۰۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

سرگئی پریخودکو معاون نخست وزیر روسیه گفته است که در ۶ ماه ابتدای سال جاری، سهم استفاده از ارزهای ملی در تجارت میان اعضای اتحادیه اقتصادی روسیه به ۷۰ درصد رسیده است. علاوه بر اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در حال حاضر بسیاری از کشورها و اتحادیه ها نیز به دنبال حذف دلار از تجارت خود هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد سرگئی پریخودکو معاون نخست وزیر روسیه گفته است که کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نیمه اول سال ۲۰۱۸ سهم استفاده از ارزهای ملی در تجارت میان خود را به ۷۰ درصد افزایش داده اند.

پریخودکو گفته است که رشد بیشتر این رقم از طریق تضمین ثبات اقتصادی، ایجاد بازار مالی مشترک و هماهنگ سازی کنترل قانونی در بخش های مالی حاصل خواهد شد.

استفاده از ارزهای ملی در تجارت اتحادیه اوراسیا به ۷۰ درصد رسید

وی  در رابطه با سهم ۷۰ درصدی ارزهای ملی در تجارت میان اعضای اتحادیه افزوده است: بخش عمده ای از پرداخت هایی که به وسیله ارزهای ملی انجام شده است در تجارت با روسیه صورت گرفته و از طریق روبل انجام شده است.

معاون نخست وزیر روسیه گفته است که فرصت ها برای افزایش سهم این شیوه از پرداخت ها به توسعه روابط تجاری میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بستگی دارد. اعضای این اتحادیه روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان هستند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا تنها اتحادیه ای نیست که مایل به جایگزینی دلار آمریکا با ارزهای ملی در تجارت خود است. در اوایل سال جاری گروه بریکس که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که از اقتصادهای در حال ظهور هستند نیز اقدام به افزایش پرداخت و تسویه مبادلات به ارزهای ملی خود کرده اند تا استفاده از دلار را کاهش دهند.

کشورهایی از قبیل چین، روسیه، ایران، عراق، ونزوئلا و دیگر کشورها نیز قصد دارند در تجارت نفتی خود دلار را کنار بگذارند. دلیل این اقدام کشورها مقابله با تحریم های آمریکا است.

منبع: راشاتودی yon.ir/Rk1No

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.