۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۳۷۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در کنفرانس اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا که در روسیه برگزار شده است، بانک توسعه اوراسیا پیشنهاد داده است که برای افزایش استفاده از ارزهای ملی در تجارت میان کشورهای عضو، یک سیستم پیام رسانی مالی زیر نظر این بانک راه اندازی شود. انتظار می رود این سیستم پیام رسانی مالی جایگزین سوئیفت شده و نقش ارزهای ملی در معاملات فرامرزی بین کشورها را تقویت نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک توسعه اوراسیا اقداماتی برای تسهیل تجارت میان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیشنهاد کرده است. این اقدامات توسط آندری بلیانینوف، رئیس هیئت مدیره بانک توسعه اوراسیا در کنفرانس بین المللی همکاری اقتصادی اوراسیا در روسیه مطرح شده است.

یکی از اقدامات پیشنهادی این بانک این است که در تبادلات میان کشورهای اوراسیایی از ارزهای ملی استفاده شود. اقدام دیگر پیشنهادی بانک توسعه اوراسیا ایجاد یک سیستم پیام رسانی مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان جایگزین سوئیفت است.

بلیانینوف گفته است که سیستم ارسال پیام های مالی می تواند در اتحادیه اوراسیا و با استفاده از بانک توسعه اوراسیا ایجاد شود.

راه اندازی پیام رسان مالی جدید توسط کشورهای اتحادیه اوراسیا

وی افزوده است که انتظار می رود این سیستم پیام رسانی مالی نقش ارزهای ملی در معاملات فرامرزی را تقویت کند و استفاده از دلار آمریکا توسط کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را کاهش دهد.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه اوراسیا از قصد بانک توسعه اوراسیا برای پیشبرد و توسعه همکاری های خود با بانک توسعه بلاروس و مؤسسات مالی مشابه در دیگر کشورهای عضو اوراسیا در زمینه اقدامات پیشنهادی خبر داده است.

دستور کار اصلی کنفرانس بین المللی همکاری اقتصادی اوراسیا که در روسیه برگزار شده است، استفاده از ارزهای ملی در میان کشورهای عضو این اتحادیه بوده است. در این کنفرانس استفاده از ارزهای ملی در صادرات و واردات میان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است اکنون ۵ کشور روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان اعضای اصلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا محسوب می شوند.

منبع: کاز اینفورم yon.ir/xeyvp

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.