۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۹۴۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

دبیرخانه کشاورزی آرژانتین با انتشار آماری از وضعیت تولید محصولات کشاورزی در این کشور، اعلام کرد رکورد تولید غلات و دانه های روغنی در سال آینده شکسته خواهد شد. طی سال های اخیر دولت آرژانتین حمایت های مختلفی را جهت رونق تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد آرژانتین یکی از کشورهای بزرگ تولید کننده غلات و دانه های روغنی در جهان قصد دارد تا رکورد خود در تولید این محصولات را در سال آینده ارتقاء دهد.

بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آرژانتین پیش بینی می شود تا میزان تولید غلات و دانه های روغنی در سال ۱۹-۲۰۱۸ به ۱۴۰ میلیون تن برسد که بیشترین میزان تولید تا سال جاری است.

افزایش تولید غلات و دانه های روغنی در آرژانتین طی سال آینده نشان دهنده رشد ۲۵ درصدی تولید این محصولات خواهد بود، چرا که در سال گذشته حدود ۱۱۲ میلیون تن تولید شده بود.

برنامه دولت آرژانتین برای گسترش زمین های کشاورزی و استفاده از بذور مناسب

وزارت کشاورزی آرژانتین مسئول اصلی تولید و تجارت محصولات کشاورزی در این کشور است که وظیفه بررسی وضعیت تولید این محصولات، وضعیت آب و هوایی و وضعیت بازار جهانی را برعهده دارد.

وزیر کشاورزی آرژانتین اخیرا در سفر خود به چین جهت افزایش توافقات تجاری با این کشور پس از آغاز جنگ تجاری با آمریکا ضمن تشکر از زحمات بسیار کشاورزان آرژانتینی برای تولید محصولات اعلام کرد: علیرغم بروز خشکسالی اما با تلاش کشاورزان میزان تولید محصولات در سطح مناسبی باقی ماند.

لوئیس در ادامه گفت: به منظور رشد پایدار تولید محصولات کشاورزی در این کشور نیاز است تا قوانین مرتبط با تولید بذر و استفاده آن در تولید محصولات کشاورزی مورد بررسی مجدد قرار بگیرند.

طبق بررسی های انجام شده در آرژانتین در حال حاضر میزان زمین های قابل کشت در آرژانتین به ۶۰ میلیون هکتار نیز می رسد که دولت قصد دارد با اصلاح روش های تولید، امکان استفاده از تمامی زمین ها برای کشاورزان مقدور شود.

رکورد شکنی تولید محصولات کشاورزی در آرژانتین

گفتنی است بر اساس اعلام دولت آرژانتین میزان تولید سویا در این کشور از ۳۷ میلیون تن به ۵۴.۲ میلیون تن خواهد رسید که حدود ۴۴ درصد بیشتر از سال قبل است. از سویی دیگر نیز میزان تولید ذرت نیز در آرژانتین به ۴۹ میلیون تن خواهد رسید که از این جهت برای این کشور موفقیت بزرگی محسوب می شود.

همچنین میزان تولید گندم در آرژانتین در سال آینده به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید که رکورد قبلی این محصول در سال ۲۰۰۱ را خواهد شکست.

حمایت های متعدد دولت آرژانتین از تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی 

دولت آرژانتین در طی سه دهه گذشته به منظور رونق بخش کشاورزی خود برنامه ریزی های متعددی را انجام داده است تا بتواند روند تولید محصولات کشاورزی را در این کشور تثبیت نماید.

هر چند برخی از برنامه های اصلاحی در این کشور نظیر تولید محصولات تراریخته نظیر ذرت و سویا در تضاد با سلامت مصرف کنندگان است، اما برنامه آرژانتین را برای تولید محصولات کشاورزی تغییر نداده است.

دولت آرژانتین به منظور افزایش سودآوری تولید محصولات کشاورزی، مالیات های صادراتی را کاهش داده و جوایز ویژه ای نیز برای صادرات این محصولات در نظر گرفته است. هر چند در این میان کاهش ارزش پول ملی نیز کمک زیادی به کاهش قیمت های جهانی محصولات آرژانتینی نمود.

به عنوان مثال این کشور در نظر دارد به منظور رشد صادرات گندم به دیگر کشورها قراردادهای بلندمدت با قیمت ثابت امضا کند تا از کشاورزان خود در مقابل شوک های قیمتی ناشی از افزایش عرضه گندم روسیه، محافظت نماید.

دولت آرژانتین از سویی دیگر قصد دارد میزان صادرات خود به کشورهای همسایه نظیر برزیل را از طریق کاهش تعرفه های وارداتی این کشور برای محصولات آرژانتینی افزایش دهد.

منابع:

مرکوپرس yon.ir/8swSn

yon.ir/XRnuT /gro-intelligence

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.