۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۵۹۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

در این کلیپ ۸ دقیقه ای که تحت عنوان «عبرت سوئیفت» نامگذاری شده است، علاوه بر معرفی سوئیفت و سازوکارهای آن، نحوه استفاده و جاسوسی آمریکا از این ابزار برای فشار به اقتصاد ایران تشریح گردیده و تجربه تحریم سوئیفت در سال ۱۳۹۱ به عنوان یک عبرت بزرگ برای بانک مرکزی در شرایط فعلی عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کلیپ «عبرت سوئیفت» روز قبل منتشر شد. در این کلیپ ۸ دقیقه ای علاوه بر معرفی سوئیفت و سازوکارهای آن، نحوه استفاده و جاسوسی آمریکا از این ابزار برای فشار به اقتصاد ایران تشریح گردیده و تجربه تحریم سوئیفت در سال ۱۳۹۱ به عنوان یک عبرت بزرگ برای بانک مرکزی در شرایط فعلی عنوان شده است.

آمریکا از طریق سوئیفت چه بر سر اقتصاد ایران آورد؟

در جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ایران آغاز کرده است، سوئیفت ابزار شناسایی برای اتاق جنگ این کشور است. این به چه معناست؟ به این معنا که آمریکا و وزارت خزانه داری آن به عنوان اتاق جنگ اقتصادی این کشور علیه ایران، از طریق سوئیفت تمام شریان های اقتصادی، تجاری و بانکی کشور با دیگر کشورهای جهان را شناسایی می کند و بدین وسیله به راحتی می تواند ایران را تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار دهد و مبادلات کشور با طرف های تجاری را قفل نماید.

چرا آمریکا به راحتی شرکای خرد و کلان اقتصادی کشور را شناسایی می کند؟ چگونه وزارت خزانه داری این کشور کشورهای منتخب را جهت مذاکره علیه ایران تعیین می کند؟ شرکت های بزرگ که در پروژه های مختلف با ایران همکاری می کنند، چگونه توسط آمریکا رصد می شوند و این کشور از ریز مبادلات آنها مطلع می گردد؟ ابزاری که در همه این اقدامات به امریکا کمک کرده و می کند، سوئیفت است.

به عنوان نمونه جیمز ریکاردز مشاور سازمان CIA آمریکا و از طراحان اصلی تحریم ها علیه ایران در این زمینه بیان کرده است که آمریکا از طریق دلار و سیستم های پرداختی آن به تمامی مبادلات کشورها اشراف کامل دارد و تحریم های آمریکا بدون دلار و نظاماتی مانند سوئیفت مؤثر نخواهد بود.

کلیپ عبرت سوئیفت را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

انتهای پیام/ نظام های پرداخت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.