۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۵۸۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ دسته: کشاورزی
۰

وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرده است برنامه ای به منظور افزایش ۱۵ درصدی تولید غلات در سال آینده میلادی در دستور کار قرار داده است. این درحالیست که به دلیل شرایط بد آب و هوایی در سال جاری میزان تولیدات روسیه در این بخش با کاهش همراه بوده است. میزان تولید غلات روسیه در سال گذشته به ۱۳۵ میلیون تن رسید و این بخش موتور اصلی رشد اقتصادی روسیه محسوب می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به تازگی با اشاره به رکورد تولید ۱۳۵ میلیون تنی تولید غلات این کشور در سال گذشته اعلام کرد: بخش کشاورزی به عنوان موتور اصلی رشد اقتصادی روسیه به شمار می رود.

بر اساس آمارهای اعلامی دولت روسیه، بخش کشاورزی یکی از ارکان مهم پیشرفت اقتصادی این کشور طی سال های اخیر بوده است؛ چرا که این بخش طی ۵ سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

گفتنی است اخیرا رئیس جمهور روسیه مشغول بررسی وضعیت و برنامه های مهم بخش کشاورزی و صنعتی است و در این میان یکی از اهداف مهم دولت روسیه تا سال ۲۰۲۴، افزایش میزان صادرات غیرنفتی به ۲۵۰ میلیارد دلار است که سهم بخش کشاورزی در این میان ۴۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

برنامه ریزی دولت روسیه به منظور رشد ۱۵ درصدی تولید غلات

این در حالی است که بر اساس اعلام وزیر کشاورزی روسیه میزان تولید غلات در سال جاری به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب به ۱۰۷ میلیون تن کاهش پیدا کرده بود و باید در سال آینده به ۱۳۷ میلیون تن برسد.

یکی از برنامه های مهم وزارت کشاورزی روسیه از سال ۲۰۱۶، رشد ۱۵ درصدی تولید گندم بود که در سال جاری به دلیل شرایط بد آب و هوایی محقق نشد و انتظار می رود در سال آینده با برنامه ریزی دولت روسیه روند روبه رشد تولید این محصول ادامه یابد.

در حال حاضر کشورهایی نظیر الجزایر، اردن، مصر، لبنان، ترکیه و عربستان سعودی بزرگترین مقاصد گندم صادراتی روسیه به شمار می روند.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/dFlPg

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.