۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۵۳۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ دسته: مسکن
۰

برنامه جمعه شب مناظره شبکه یک سیما با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن برگزار شد. نتیجه نظرسنجی در پایان این برنامه حاکی از این بود که بیش از ۶۲ درصد مردم موافق اخذ مالیات ویژه از سوداگران و دلالان زمین و مسکن هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد برنامه ۲۷ مهرماه ۹۷ مناظره شبکه یک سیما با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن برگزار شد.

در این برنامه سعید توتونچی مدیرکل پژوهشی سازمان امور مالیاتی، وحید عزیزی کارشناس مسائل اقتصادی، نرگس رزبان رئیس گروه اقتصاد مسکن وزارت مسکن و محمدعلی عباس زاده به نمایندگی از اتحادیه املاک حضور داشتند و به بحث و گفتگو در خصوص طرح مالیات بر عایدی در مسکن پرداختند. 

۶۲ درصد مردم موافق اخذ مالیات ویژه از سوداگران حوزه مسکن

یکی از ابزارهای سیاستی که اغلب کشور های توسعه یافته برای کنترل قیمت مسکن و سوداگری در این حوزه از آن استفاده کرده اند و می تواند کارآمدی اقتصاد را افزایش دهد، مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) است.

این نوع مالیات بر پایه افزایش قیمت دارایی های غیرمصرفی است. گروه هدف در اخذ این مالیات، تنها سفته بازان و سوداگران هستند. اين ماليات به صورت درصدي از افزايش قیمت زمين يا مسكن در هنگام نقل و انتقال از فروشنده دريافت مي‌شود.

در سوال نظرسنجی برنامه مناظره نیز از مخاطبان پرسیده شده بود که آیا موافقید دولت از سود دلالان زمین و مسکن مالیات ویژه بگیرد؟

نتیجه نظرسنجی در پایان این برنامه حاکی از این بود که بیش از ۶۲ درصد مردم موافق اخذ مالیات ویژه از سوداگران و دلالان زمین و مسکن هستند. بنابراین ضروری است تا نمایندگان ملت با هدف کاهش التهابات و حذف سوداگری از بازار مسکن، طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن را تصویب نمایند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.