۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۹۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ دسته: مسکن
۰

تنها مالیاتی که مردم موافق دریافت آن هستند، مالیات بر عایدی سرمایه است؛ چرا که تنها سوادگران را مورد هدف قرار داده و طبق تجربیات جهانی باعث کاهش قیمت مسکن می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد اخیرا بحث تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بازار مسکن مطرح شده است.

این طرح هم اکنون جهت بررسی جزئیات و تصویب، در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد ۱۹ نفر از ۲۳ عضو این کمیسیون با طرح مالیات بر عایدی سرمایه موافق هستند.

چرا مردم موافق دریافت مالیات بر عایدی سرمایه هستند؟

طبق مطالعات کارشناسی و آنچه در متن طرح مجلس آمده است، مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن، سوداگری در این بازار را مورد هدف قرار داده و جلوی خرید و فروش هایی که تنها با هدف کسب سود انجام می شود را می گیرد.

در نتیجه اجرای این قانون، نوسانات بازار مسکن کاهش یافته و قیمت مسکن نیز متعادل می گردد. در واقع مسکن کالایی است که تنها باید به منظور مصرف خریداری شود؛ لذا در تمام دنیا از خریدهای سرمایه ای مسکن مالیات اخذ می شود.

این مسائل باعث شده است مردم موافق دریافت این پایه مالیاتی باشند؛ چرا که خرید و فروش مسکن را برای آنها با قیمت متعادل میسر می کند.

در کلیپ ۳.۵ دقیقه ای زیر، این قانون به زبان ساده توضیح داده شده است:

طبق طرح مجلس، هر خانوار به تعداد افراد خود دارای معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه است؛ سازندگان مسکن نیز این مالیات را نخواهند پرداخت تا بازار عرضه مسکن رونق بگیرد.

انتهای پیام/ مالیات بر عایدی سرمایه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.