۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۷۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ دسته: مسکن
۰

سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه آثار تصویب و اجرای این پایه مالیاتی در اقتصاد کشور بررسی شد و با توجه به نظر نمایندگان و عدم مخالفت با کلیات، بررسی جزئیات آن به کمیته مالیاتی کمیسیون سپرده شد.

سعیدی مبارکه عضو و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص جلسه امروز کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد.

این نماینده مجلس گفت: یکی از دستورات امروز کمیسیون بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان کمیسیون اصلی این طرح بود که با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول و کارشناسان مورد بحث قرار گرفت.

مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس مخالف نداشت

عضو کمسیون اقتصادی مجلس افزود: پس از توضیحات طراحان، سوالات اعضا مطرح شد و نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان مالیاتی، اتاق بازرگانی و نمایندگان مربوطه با کلیات موافقت داشتند؛ لذا برای تکمیل شدن طرح پیشنهادهایی را ارائه نمودند.

وی گفت: با توجه به نظر نمایندگان و عدم مخالفت با کلیات، بررسی جزئیات آن به کمیته مالیاتی کمیسیون سپرده شد.

سعیدی مبارکه ادامه داد: قرار بر این شد تا کمیته مالیاتی بررسی های لازم روی طرح را انجام داده و پس از اعمال اصلاحات مدنظر، آن را جهت بررسی در اختیار کمیسیون قرار دهد.

طراح طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: پس از اقدام کمیته مالیاتی، کمیسیون جزئیات طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد و به تصویب خواهد رساند تا پس از تایید کمیسیون در صحن علنی به رای گذاشته شود.

کنترل سوداگری در بخش مسکن مهمترین نتیجه طرح

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: با اجرای این طرح که پس از ماه ها کار کارشناسی ارائه شده و دستگاه های مختلف از جمله سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد با آن موافق هستند، سوداگری در بخش مسکن کنترل شده و در نتیجه نوسانات قیمتی در این حوزه از بین می رود.

وی ادامه داد: در واقع مسکن یک کالای مصرفی است و استفاده از آن به صورت سرمایه ای جهت کسب درآمد، تنها منجر به افزایش قیمت و فاصله مردم عادی با آن می شود؛ از طریق مالیات بر عایدی سرمایه جلوی این قبیل استفاده از مسکن گرفته خواهد شد و کمکی به مسکن دار شدن مردم و گامی جهت کم شدن فشار های اقتصادی خواهد بود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.