۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۶۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ دسته: مالیات
۰

طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک (CGT) که پس از مدت زمان طولانی کار کارشناسی، به منظور کنترل و ساماندهی بازار مسکن تهیه شد، با حمایت کارشناسان و اغلب مسئولین روبرو گردید؛ به طوری که در حال حاضر از ۲۳ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ۱۹ نماینده موافق تصویب آن هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم (مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن) یا همان مالیات بر عایدی سرمایه امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این طرح که پس از مدت زمان طولانی کار کارشناسی تهیه شده، به تأیید کارشناسان و مسئولین نیز رسیده و جهت حمایت از تولید و عرضه، کاهش نوسانات بازار مسکن، جلوگیری از سوداگری و حمایت از خانه‌دار شدن اقشار متوسط و مستضعف مطرح شده است.

سوداگران هدف مالیات بر عایدی سرمایه هستند نه مردم عادی

بر اساس متن طرح، سوداگرانی که با معاملات مکرر منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شوند، از بازار خارج شده و تنها تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی باقی خواهند ماند؛ این اتفاق منجر به تسهیل خانه‌دار شدن مردم و رونق ساخت و ساز می‌شود.

در واقع نقطه هدف این طرح آن دسته از افرادی است که به طمع کسب سود، بدون هیچ گونه تلاش و زحمتی در جامعه و ساخت حتی یک مسکن، صرفاً با خرید خانه های متعدد و فروش آن در مدت زمان کوتاه، مسکن را گران کرده و سود کلان می برند.

حمایت ۱۹ نفر از ۲۳ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از طرح CGT

طرح مالیات بر عایدی سرمایه به امضای ۱۵ نفر از ۲۳ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس رسیده است که عبارتند از: زهرا سعیدی مبارکه، سید فرید موسوی، رحیم زارع، سیده فاطمه حسینی، قرجه طیار، محمدحسین حسین زاده بحرینی، محمود بهمنی، حمداله کریمی، علی اسماعیلی، سید تقی کبیری، احمد انارکی محمدی، عین اله شریف پور، محمد حسن نژاد، سید حسن حسینی شاهرودی، شهاب نادری.

همچنین تاکنون ۴ نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که از امضای این طرح جا مانده بودند نیز در رسانه‌ها از طرح حمایت کرده و تصویب آن را برای نجات بازار مسکن ضروری دانسته اند که عبارتند از: محمدرضا پورابراهیمی، الیاس حضرتی، علی اکبر کریمی و سید ناصر موسوی لارگانی.

بنابراین می توان گفت ۱۹ عضو از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که به عنوان کمیسیون اصلی این طرح توسط هیئت رئیسه مشخص شده، با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از سوداگران بازار املاک موافق هستند و انتظار می‌رود این طرح در این کمیسیون به تصویب برسد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.