۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۵۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ دسته: مسکن
۰

یکی از مشاوران املاک در غرب تهران اعلام کرده است که بسیاری از مالکان به دلیل فرار از طرح مالیات بر عایدی سرمایه، حاضرند قیمت ملک خود را با ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت به فروش برسانند.

به گزارش مسیر اقتصاد طرح مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) که با تصویب آن، سوداگران بازار مسکن مورد هدف قرار می گیرند، فردا در دستور بررسی کمیسیون اقتصادی مجلس است.

مهمترین نقطه هدف طرح مذکور، سوداگران و دلالان بازار مسکن می باشند؛ یعنی کسانی که قصد استفاده مصرفی از مسکن را نداشته و تنها به دنبال کسب سود از خرید و فروش مکرّر آن هستند.

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن تحت تاثیر طرح CGT

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت آپارتمان‌های ۴۰ تا ۸۵ متری در مناطق مختلف پس از افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی که در شش ماه اول سال شاهد بود، به طور میانگین طی هفته های اخیر ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

یکی از مشاوران املاک در غرب تهران اعلام کرده است که بسیاری از مالکان به دلیل فرار از طرح مالیات بر عایدی سرمایه، حاضرند قیمت مسکن خود را با ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر قیمت به فروش برسانند.[۱]

کاهش قیمت مسکن با افزایش نرخ مالیات بر عایدی سرمایه

بر اساس یک نظرسنجی از اقتصاددانان استرالیایی، تاثیر کاهش مالیات بر عایدی سرمایه بر بازار مسکن بررسی شد. طبق این نظرسنجی، بیش از ۴۴ درصد اقتصاددانان کاهش مالیات بر عایدی سرمایه را موجب افزایش قیمت مسکن ارزیابی کردند.

اقتصاددانان معتقدند که حذف تخفیفات مالیات بر عایدی سرمایه، منجر می‌گردد که در کوتاه مدت از قیمت خانه کاسته شود؛ زیرا بدین وسیله سوداگران از بازار مسکن خارج می شوند و تقاضای کاذب از بین می رود.

پینوشت:

[۱] باشگاه خبرنگاران جوان، کد خبر: ۶۶۸۶۷۶۰

انتهای پیام/ مالیات بر عایدی سرمایه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.