۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۳۸۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ دسته: مالیات
۰

طرح مالیات بر عایدی سرمایه که سوداگران بازار مسکن را مورد هدف قرار داده است، روز یکشنبه هفته جاری در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفت و عمده دستگاه‌ها و کارشناسان به جز وزارت راه و شهرسازی، با کلیات آن موافقت کردند. کمیسیون عمران یکی از کمیسیون های فرعی بررسی کننده این طرح بوده و رای گیری نهایی در خصوص این طرح در این کمیسیون مجلس، به هفته آتی موکول شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران در خصوص جلسه یکشنبه ۸ مهر ۹۷ کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این جلسه کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات مستقیم (طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌) بررسی شد.

وی افزود: این طرح با هدف حمایت از تولید و عرضه، کاهش نوسانات بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری تدوین شده است.

دریافت مالیات بر عایدی سرمایه مهمترین اقدام برای بهبود بازار مسکن

بدری افزود: قطعاً طرح مذکور گام مثبتی برای مقابله با سوداگری دلالان در بازار مسکن است و با توجه به کم بودن حاضران در جلسه، رأی‌گیری به هفته آینده موکول شد.

سخنگوی کمیسیون عمران افزود: با توجه به نظرات مختلف اعضای کمیسیون عمران و کارشناسان، مقرر شد در صورت تصویب کلیات طرح، کمیته مشترکی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی طرح ایجاد شود[۱].

بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ۱۷ شهریور ۹۷ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: عرضه بیشتر مسکن در بازار و دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی از مهم‌ترین برنامه‌های بهبود بازار مسکن است.

موافقت با طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون عمران مجلس

در جلسه دیروز کمیسیون عمران مجلس که بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداخته شد، اداره مالیات، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس موافقت خود را با اخذ مالیات از سوداگران بازار و کلیات طرح مذکور اعلام کردند.

با این وجود وزارت راه و شهرسازی با طرح مذکور مخالفت کرده و آن را دارای اشکال خوانده است.

سوداگران هدف مالیات بر عایدی سرمایه هستند نه مردم عادی

گفتنی است با توجه به متن طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگرانی که با معاملات مکرر منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شوند، از بازار خارج شده و تنها تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی باقی خواهند ماند؛ این اتفاق منجر به تسهیل خانه‌دار شدن مردم و رونق ساخت و ساز می‌شود.

در واقع نقطه هدف این طرح آن دسته از افرادی است که به طمع کسب سود، بدون هیچ گونه تلاش و زحمتی در جامعه و ساخت حتی یک مسکن، صرفاً با خرید خانه های متعدد، مسکن را گران می کنند و سود کلان می برند.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری خانه ملت کد خبر: ۴۰۴۵۳۴

انتهای پیام/ مالیات بر عایدی سرمایه



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.