۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۰۶۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بیش از ۷۵ بانک بزرگ جهان در حال شکل دهی به یک سیستم پرداخت جدید مبتنی بر بلاک چین هستند تا در پرداخت‌های بین المللی خود، از آن به جای سوئیفت استفاده کنند. این سیستم پرداختی جدید امکان انجام پرداخت‌های دو به دو را نیز فراهم می کند و این قابلیت را دارد که برخلاف سوئیفت، از ارزهایی غیر از دلار نیز در پرداخت ها استفاده نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بیش از ۷۵ بانک بزرگ جهان در حال چرخش به سمت استفاده از فناوری بلاک چین برای پیروزی در رقابت استفاده از سیستم های پرداختی جدید هستند. در این سیستم های پرداختی جدید، صنعت بانکداری از فناوری دفتر کل توزیع شده و غیرمتمرکز بلاک چین که مبتنی بر ارزهای دیجیتال است، استفاده می کند.

۷۵ بانک بزرگ به جای سوئیفت از بلاک‌چین استفاده می‌کنند

این تعداد بانک در حال پیوستن به یک شبکه اطلاعاتی بین بانکی هستند که توسط بانک های جی پی مورگان، رویال بانک و غیره به مدت ۱۱ ماه مورد آزمایش قرار گرفته است تا این امکان بررسی شود که آیا فناوری بلاک چین می تواند سرعت پرداخت ها را افزایش دهد؟

ایده این اقدام بر این مبنا است که یک دفتر کل دو طرفه قابل دسترس در اختیار تمام بانک ها قرار می دهد تا بدین طریق آن ها به سرعت مسائلی از قبیل بررسی داده های لازم را انجام دهند و در صورت لزوم موارد نادرست را تصحیح کنند.

از طریق فناوری بلاک چین این امکان فراهم می شود که بانک ها مشکلات و پیچیدگی پرداخت ها را کاهش دهند. زیرا در این روش پرداخت های بین المللی ساده سازی می شود و بانک ها پرداخت های خود را به طور مستقیم با بانک های طرف مقابل خود انجام می دهند، بدون اینکه نیازی به حضور بانک های واسطه ای غیرضروری باشد.

شبکه اطلاعات بین بانکی بر بستر بلاک چین، انتقال پیام های مالی را به صورت دو به دو برای بانک ها فراهم می کند که این ویژگی رقیب بزرگی برای سیستم پرداخت کنونی سوئیفت است. شبکه مذکور امکان پشتیبانی از پرداخت های با ارزهای غیر از دلار را نیز دارد.

منابع:

فایننشیال تایمز http://yon.ir/yBc6x

سی سی اِن http://yon.ir/586Ln

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.