۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۷۷۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که ترکیه برای در امان ماندن از آسیب های آمریکا که از کانال دلار انتقال می باید، در تجارت با ونزوئلا و کشورهای همسایه از ارزهای ملی استفاده خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود گفته است که ترکیه مشتاق است تا در تجارت با ونزوئلا و سایر کشورهایی که روابطشان با آمریکا دچار تنش شده است، به جای دلار از ارزهای ملی استفاده کند.

ترکیه برای دفع آسیب‌ دلار از ارزهای ملی استفاده می‌کند

به گزارش روزنامه آناتولی، مولود چاوش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته است ترکیه مورد هدف سیاست آمریکا در استفاده از دلار جهت آسیب رسانی به اقتصاد کشورها قرار گرفته است.

چاوش اوغلو گفته است که در واقع ما نه تنها در تجارت بین ترکیه و ونزوئلا، بلکه در تجارت بین ترکیه با سایر کشورهای همسایه نیز به دنبال استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بیان کرده است که لیر ترکیه به علت اقدامات آمریکا دچار نوسان شده است، اما این کشور تمام اقدامات لازم را برای تثبیت اقتصاد خود انجام داده است.

لیر ترکیه از ابتدای سال جاری دچار کاهش ارزش شده است و در ماه اوت هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه را دو برابر کرده است این اقدام موجب کاهش ۲۰ درصدی در ارزش لیر ترکیه شده است.

ترکیه در ماه های اخیر به دلیل اختلافات سیاسی که با آمریکا پیدا کرده است به دنبال حذف دلار از تبادلات تجاری خود با سایر کشورها است تا بدین طریق اقتصاد و تبادلات تجاری خود را از آسیب های دلار و اقدامات تحریمی آمریکا مصون کند.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/71VtA

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.