۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۷۱۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است که اعتماد نسبت به سیستم دلاری آمریکا به دلیل اعمال تحریم ها به شدت کاهش یافته و روسیه در حال اتخاذ راهکارهایی برای کاهش وابستگی به این ارز است.

به گزارش مسیر اقتصاد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است سیستم دلاری آمریکا به طور کامل خود را بی اعتبار ساخته است و اعتماد نسبت به دلار به شدت در حال کاهش است.

تحریم های آمریکا عامل کاهش اطمینان به دلار است

به گفته لاوروف، تحریم های اعمال شده توسط آمریکا یکی از نشانه های این اتفاق است و روسیه در حال اتخاذ راهکارهایی جهت کاهش وابستگی خود به آمریکا و سیستم دلاری است.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرده است که ما به طور کامل به دنبال پایان دادن به این وابستگی هستیم و هر اقدامی که لازم است را انجام خواهیم داد تا وابستگی خود به کشورهایی که با شرکای بین‌المللی خود این‌گونه رفتار می‌کنند را متوقف کنیم.

وی با اشاره به تحریم اخیر ۳۳ شرکت و تبعه روسی و چینی توسط وزارت خزانه داری آمریکا گفته است کشورهای بیشتر و بیشتری در آسیا و آمریکای جنوبی به این نتیجه رسیده اند که باید وابستگی خود به دلار را کاهش دهند و فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد داشت.

بانک‌های بزرگ روسی هم اکنون در حال تلاش برای انجام اقدامات لازم جهت کاهش وابستگی خود به دلار هستند.

اندری کاستین، مدیر عامل دومین بانک بزرگ روسیه در این مورد گفته است نمی‌توان ناگهان دلار را حذف کرد، چراکه با توجه به نقش جهانی دلار این کار ناممکن است، اما اگر هیچ گاه کنار گذاشتن دلار را آغاز نکنیم، نمی توانیم وابستگی به این ارز را از بین ببریم و نیاز داریم از هم اکنون اقدامات لازم برای رهایی از دلار را انجام دهیم.

منبع: راشاتودی yon.ir/X85GQ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.