۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۳۵۶ ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ دسته: مسکن
۰

سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید بر معافیت مردم عادی و تولیدکنندگان مسکن از پرداخت مالیات در طرح مالیات بر عایدی املاک، از مصاحبه‌های اخیر نمایندگان مخالف این طرح تعجب کرد و آنها را به بحث و تبادل نظر در فضای علمی و رسانه‌ای به منظور رفع ابهاماتشان دعوت کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و طراح طرح اخذ مالیات بر عایدی املاک با ابراز تعجب از اظهارنظرهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس در خصوص طرح گفت: ضمن احترام به نظرات این نمایندگان، برخی از آنان اطلاع کافی از جزئیات طرح مالیات بر عایدی املاک ندارند و به همین دلیل در مخالفت با طرح، مصاحبه می‌کنند.

حذف سوداگران مسکن با مالیات بر عایدی سرمایه

وی افزود: به جای مصاحبه یک طرفه که سودی برای پیشرفت اقدامات جاری ندارد، بهتر است در فضای علمی و رسانه‌ای درباره طرح، بحث و تبادل نظر صورت پذیرد تا بنده به ابهامات به وجود آمده پاسخ دهم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه اخذ مالیات بر عایدی املاک از جمله ابزارهای مهار سوداگران در دنیا محسوب می‌شود، گفت: این طرح پس از ساعت ها کار کارشناسی در خصوص محتوای آن تهیه شده و با هدف حذف سوداگران که عامل اصلی افزایش قیمت و نوسانات در بازار مسکن هستند، در حال پیگیری است.

مردم عادی از پرداخت مالیات معاف هستند

سعیدی مبارکه افزود: در متن قانون خانه اصلی افراد از پرداخت مالیات معاف است. همچنین معافیت مسکن به تعداد اعضای خانوار لحاظ شده است؛ بنابراین اغلب مردم عادی مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

این نماینده ادامه داد: در واقع نقطه هدف این قانون آن دسته از افرادی هستند که به طمع کسب سود یک شبه بدون هیچ‌گونه تلاش و زحمتی در جامعه صرفاً به دلیل تمکن مالی با خرید خانه‌های متعدد، مسکن را احتکار یا مکرر معامله می‌کنند.

تولیدکنندگان مسکن تا ۵ سال معاف از مالیات

سعیدی تأکید کرد: افرادی که در زمینه ساخت و ساز و تولید مسکن فعالیت دارند تا ۵ سال از زمان ساخت منازل مسکونی، از پرداخت مالیات معاف هستند اما بعد از این مدت اگر منازل مسکونی را که ساخته‌اند به فروش نرسانند، باید مالیات آن را بپردازند.

دعوت سعیدی مبارکه از نمایندگان مخالف CGT به مناظره علمی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: از آنجا که آگاهی از معافیت‌ها و مواد و جزئیات طرح حق مردم است تا در این زمینه برداشت اشتباه وجود نداشته باشد؛ لذا بنده حاضرم به تمام نمایندگانی که ابهاماتی در این خصوص برایشان به وجود آمده و خواستار رفع آن هستند، توضیحات لازم و کافی را ارائه دهم تا با همکاری یکدیگر و روشنگری در این زمینه، گامی بلند در خانه‌دار کردن اقشار متوسط و محروم جامعه برداریم.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.