۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۴۶۱ ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سفیر لهستان در پاکستان طی ملاقاتی با رئیس اتاق بازرگانی این کشور، رابطه دو کشور را دوستانه و بسیار ویژه توصیف نمود. وی ضمن برشمردن ظرفیت‌های دوکشور برای تقویت تجارت دوجانبه، گفت لهستان علاقمند است در زمینه های کشاورزی، داروسازی و چرم با پاکستان همکاری کند و همچنین به طور ویژه در همکاری های دوجانبه پاکستان و چین در طرح جاده ابریشم مشارکت نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد پایوتر ای اوپالینسکی سفیر لهستان در پاکستان طی ملاقاتی با رئیس اتاقهای صنعت و بازرگانی پاکستان، روابط دوکشور را دوستانه و بسیار ویژه خواند و خواستار تقویت روابط تجاری طرفین با یکدیگر شد.

به گفته اوپالینسکی شرکت های لهستانی همکاری نزدیکی با بخش انرژی در پاکستان دارند و علاوه بر آن ظرفیت های زیاد دیگری برای توسعه تجارت طرفین با یکدیگر وجود دارد.

کشاورزی، نساجی و داروسازی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی پاکستان

اوپالینسکی همچنین گفت: لهستان علاقه‌مند به تولیدات کشاورزی، داروسازی و چرم پاکستان است و مایل است به ابر پروژه «یک جاده یک کمربند» چین بپیوندد.

وی افزود مردم لهستان، پاکستان را بواسطه وسایل با کیفیت جراحی، لوازم ورزشی، پوشاک، محصولات نساجی و برنج مرغوب باسماتی که از این کشور به لهستان صادر می‌شود، می‌شناسند.

اپالینسکی در ادامه گفت لهستان قصد دارد که در توسعه اقتصادی و اجتماعی پاکستان مشارکت نموده و به پاکستان در تقویت ظرفیت‌های دفاعی این کشور کمک کند. برخی شرکت های لهستانی هم اکنون در تلاشند که صنعت زغال سنگ پاکستان را ارتقاء دهند.

پاکستان خواستار همکاری با لهستان در بخش‌های زیرساختی و فناوری است

غضنفر بیلور رئیس اتاقهای صنعت و بازرگانی پاکستان نیز در این دیدار گفت: حجم مبادلات دو کشور برابر ۴۰۰ میلیون یورو است اما ظرفیت‌های زیادی برای افزایش این رقم وجود دارد.

وی همچنین خواستار افزایش همکاری‌های طرفین در زمینه‌های معدن، فرآوری مواد غذایی، انرژی‌های سبز، نیروگاه‌های خورشیدی و آبی و همچنین بخش سلامت شد.

منبع: دیلی تایمز پاکستان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.