۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۰۰۱ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ دسته: انرژی
۱

رهبر انقلاب در بخشی از سخنرانی دیدار خود با هیئت دولت، به ذکر نکات مهمی در خصوص خام فروشی و مصرف بی رویه بنزین در کشور پرداختند. ایشان ضمن انتقاد از واردات و مصرف بالای بنزین، خاطرنشان کردند: بایستی با ساخت پالایشگاه و صادرات فرآورده، استفاده صحیحی از منابع نفتی کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار خود با هیئت دولت در آستانه هفته دولت، با بیان نکات مهمی درباره‌ مسائل اقتصادی، سیاست خارجی و اتحاد و انسجام داخلی، تأکید کردند: در زمینه‌ اقتصاد باید قوی، پرحجم و باکیفیت کار کرد و مسئولان اقتصادی در حل مشکلات مردم شب و روز نشناسند.

در اداره اقتصاد کشور بن‌بست وجود ندارد/ محور فعالیت‌های دولت باید اقتصاد مقاومتی باشد

مسیر درست استفاده از نعمت بزرگ ذخایر نفتی

رهبر انقلاب در بخشی از سخنرانی خود «بد استفاده کردن از ظرفیت‌ها و منابع داخلی» را از مشکلات موجود در  مدیریت اقتصادی خواندند و پرسیدند: ایران که جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان است، چرا باید بنزین وارد کند؟ درحالی‌که می‌توان با ساخت پالایشگاه و تولید و حتی صدور فرآورده‌ های نفتی از نعمت بزرگ ذخائر نفتی، استفاده‌ صحیح کرد.

بررسی ۳ راهبرد پیش روی کشور برای مقابله با تحریم‌ها/ فروش فرآورده به جای نفت خام تحریم را بی‌اثر می‌کند

رهبر انقلاب مصرف بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز را نمونه‌ دیگری از استفاده‌ بد از ظرفیت‌ها و منابع داخلی خواندند و افزودند: وزارت نفت و دیگر مسئولان دولتی راه‌های کاهش مصرف بنزین را پیگیری کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از بی‌رغبتی دولت به استفاده‌ گسترده از ظرفیت وسیع بخش خصوصی فرمودند: اجرای صحیح و کامل سیاست‌های اصل ۴۴ و استفاده از تجار، تولیدگران، صنعتگران، قطعه‌سازان و دیگر اجزای بخش خصوصی در مدیریت اقتصادی و پیشرفت کشور قطعاً مؤثر خواهد بود.

مهار و مدیریت نقدینگی به سمت تولید و طرح های نیمه تمام

رهبر انقلاب ایجاد جاذبه برای ورود بخش خصوصی به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از جمله راه‌های استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و مهار نقدینگی دانستند.

ایشان با تأکید بر امکان مهار نقدینگی، افزودند: نقدینگی سرگردان به هر سو که برود (سکه، ارز، مسکن یا هر زمینه‌ی دیگر) ویرانگر خواهد بود و باید مجموعه‌ای تمام‌وقت، فعال و جهادی مسئول کنترل و مدیریت آن شود.

۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی باید به بخش نفت و گاز هدایت شود/ تلاطم بازارهای ارز، سکه و مسکن نتیجه رهاسازی نقدینگی

  1. دو کلمه حرف حساب... اگر که بفهمن این دولت مر د ان

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.