۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۹۷۵ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ دسته: انرژی
۰

عربستان در نظر دارد با همکاری یک شرکت آمریکایی، یک مجتمع جدید جهت تبدیل نفت سنگین به گاز و تولید برق را با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری راه‌اندازی نماید. هدف از راه‌اندازی این واحد، افزایش تولید برق و همچنین افزایش ظرفیت پالایش نفت در داخل عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دو شرکت سعودی آرامکو و آکواپاور با شرکت آمریکایی Air Products & Chemicals، بر سر شرایط ساخت یک مجتمع جدید تبدیل نفت سنگین به گاز و تولید برق در شهر جازان عربستان(جنوب عربستان و هم مرز با یمن) به توافق رسیدند. این درحالیست که این شرکت آمریکایی به تازگی این فناوری را از شرکت شل خریداری نموده است.

بر این اساس یک شرکت مشترک میان سه طرف تاسیس خواهد شد تا پس از راه اندازی این واحد در سال ۲۰۱۹ میلادی، مالکیت این مجتمع به آن منتقل شود و به مدت ۲۵ سال مسئولیت بهره برداری از این مجتمع را برعهده داشته باشد.

شرکت آمریکایی بیش از ۵۵ درصد از سهم این پروژه ۸ میلیارد دلاری را برعهده خواهد گرفت و ۴۵ درصد سهم دیگر میان آرامکو و آکواپاور تقسیم خواهد شد. همچنین تامین نفت خام به عنوان خوراک اصلی این واحد برعهده آرامکو خواهد بود. این پروژه به طرح توسعه پالایشگاه آرامکو در جازان که هدف آن افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایشی است نیز کمک خواهد نمود.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.