۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ دسته: انرژی
۰

بهمن طاهرخانی عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به اینکه بازخوردهایی که نمایندگان از مردم نسبت به حذف کارت سوخت گرفتند، نظر مجلس را برای حذف کارت سوخت عوض کرد، گفت: متاسفانه به خاطر وضعیت ناامن منطقه، به خصوص همسایگان ما و همچنین مدیریت ناکارآمد، نظارت درستی در مرز ها برای کنترل قاچاق وجود ندارد و یکی از عوامل مهم قاچاق سوخت همین مساله است.

بهمن طاهرخانی نماینده استان قزوین، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با مسیر اقتصاد به نکاتی درباره وضعیت کارت سوخت اشاره کرد.

بهمن طاهرخانی در پاسخ به سوالی در مورد نظر نمایندگان مجلس درباره حذف کارت سوخت گفت: آنچه که در ظاهر مشاهده می شود، حاکی از این است که نمایندگان مجلس، موافق حذف کارت سوخت نیستند.

وی افزود: استنباطی که من از آرا نمایندگان دارم این است که مخالف حذف کارت سوخت هستند چرا که بازخورد هایی که از مردم و حوزه های نمایندگی خود گرفته اند، نشان از عدم رضایت اقشار مختلف مردم دارد.

عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص وضعیت قاچاق سوخت در قبل و بعد از سامانه کارت سوخت گفت: قاچاق سوخت همچنان هست و بایستی پیگیر این قضیه باشیم چراکه صدمه به منابع ملی می زند.

وی ادادمه داد: متاسفانه به خاطر وضعیت ناامن منطقه، به خصوص همسایگان ما و همچنین مدیریت ناکارآمد، از طرف آن ها نظارت درستی در مرزها برای کنترل قاچاق وجود ندارد و یکی از عوامل مهم قاچاق سوخت همین مساله است. در داخل نیز بعضا برخی از رفتارهای مدیران به این مساله دامن می زند.

نماینده مجلس ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر عمده بنزین مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، گفت: در حال حاضر بخش کمتری از بنزین از طریق واردات تامین می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من مخالف بنزین دونرخی هستم و به طور کلی در صورت تک نرخی بودن، شرایط برای فساد کمتر خواهد بود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.