۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۵۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ دسته: مالیات
۰

دکتر دهقانی نماینده مجلس شورای اسلامی حجم بالای نقدینگی را برای کشور خطرناک دانست و گفت: راهکار تبدیل این تهدید به فرصت اجرایی نمودن مالیات بر عایدی سرمایه است. به گفته وی هدایت نقدینگی به سمت ابرپروژه ها با اعمال این پایه مالیاتی میسر خواهد شد.

دکتر دهقانی نماینده محترم مجلس در مورد خطرات حجم عظیم نقدینگی با مسیر اقتصاد گفتگو کرد و مالیات بر عایدی سرمایه را به عنوان سازو کاری موثر برای هدایت نقدینگی به سمت پروژه های مهم و بزرگ ارزیابی کرد.

سلاح خطرناک نقدینگی باید کنترل و مهار شود

دکتر محمد دهقانی نماینده مردم چناران و طرقبه با اشاره به رشد نقدینگی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان در ابتدای دولت یازدهم به حدود ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری گفت: این حجم عظیم نقدینگی جدای از خطرات اقتصادی که در داخل کشور ایجاد کرده است، می تواند بزرگ ترین سلاح در دست آمریکایی ها تلقی شود.

وی افزود: آن ها این امکان را خواهند داشت که با وارد کردن شوک ها و تکانه های اقتصادی موجب سیالیت نقدینگی شده و بازارهای کشور را دچار از هم گسیختگی کنند.

مالیات بر عایدی سرمایه تهدید نقدینگی را به فرصت تبدیل می کند

دکتر دهقانی اضافه کرد: نقدینگی موجود حتما باید با سازو کارهایی مانند مالیات بر عایدی سرمایه به سمت تولید و به سمت فعالیت های عمرانی بزرگ و ابر پروژه ها هدایت شود.

وی گفت: تا زمانی که بازارهای غیرمولد سوداگرانه در مسکن، سکه و ارز که ریسک کمتری دارند، وجود داشته باشد نقدینگی به راحتی به سمت تولید منتقل نمی شود. لذا باید بخش های طلا، ارز و مسکن برای نقدینگی محیط جذابی نباشد.

هدایت نقدینگی به سمت پروژه های نفتی و زیربنایی

دکتر دهقانی باتاکید بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت پروژه های زیربنایی، بزرگ و مهمی که برای اجرا نیازمند تامین مالی هستند، گفت:  با اعمال مالیات بر عایدی سرمایه زمینه ای فراهم می شود که نقدینگی به سمت تولید و ابر پروژه های نفت و گاز و بازآفرینی بافت های فرسوده انتقال پیدا می کند.

۲ راهبرد هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.