۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۵۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ دسته: مالیات
۰

حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اعلام موافقت خود با طرح ۲ فوریتی مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: طرح آماده شده برای مالیات بر عایدی سرمایه بسیار خوب است و حتما بایستی این نوع مالیات ها با دقت و ظرافت مخصوص به خود فورا پیاده و اجرایی شود.

دکتر محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مالیات بر عایدی سرمایه پرداخت.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در مورد منطق مالیات اظهار داشت: هنگامی که شخص یا شرکتی در هر بخشی از اقتصاد سود و درآمدی را کسب می کند، باید سهم دولت را پرداخت کرده و مالیات بپردازد.

با مالیات بر عایدی سرمایه موافقم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مالیات بر عایدی سرمایه گفت: بنده خودم از پیشنهاد کنندگان مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی هستم.

حسن نژاد با اعلام موافقت کلی خود با طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: بنده با کلیات طرح موافقم و حتما بایستی این نوع مالیات ها با دقت و ظرافت مخصوص به خود پیاده و اجرایی شود.

متن کامل طرح ۲ فوریتی مجلس در مقابله با سوداگری و نوسانات مسکن

حسن نژاد افزود: مالیات بر عایدی سرمایه علاوه بر مسکن باید شامل ارز، طلا، زمین، اوراق قرضه، خودرو، سود سپرده های بانکی و سهام نیز بشود. به عنوان مثال خرید و فروش طلا و ارز بدون اینکه ارزش افزوده ای ایجاد کند باعث اتلاف منابع می شود و نوعی فعالیت غیرمولد است.

گفتنی است طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه با امضای بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان محترم مجلس طی هفته گذشته تقدیم هیئت رئیسه شد. هدف طرح مذکور سامان دهی به بازار مسکن و پایان دادن به نوسانات قیمتی و کاهش انگیزه معاملات سوداگرانه است. لازم به ذکر است در این طرح خانه اصلی افراد و اولین فروش خانه های نوساز از پرداخت مالیات معاف است. هم چنین اولین فروش تمامی املاکی که قبل از اجرای قانون خریداری شده اند نیز از پرداخت مالیات معافند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.