۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۴۹۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ دسته: مالیات
۰

دکتر قمی نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به دستور ویژه رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت پیرامون مدیریت و هدایفت نقدینگی، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه ابزار مناسبی برای هدایت نقدینگی به سمت بخش های مولد اقتصادی است.

دکتر قمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر دستور ویژه مقام معظم رهبری به هیئت دولت برای ارائه راهکاری پیرامون هدایت نقدینگی، مالیات بر عایدی سرمایه را به عنوان ابزاری مفید در این زمینه معرفی کرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رواج بازار دلالی و سوداگری در اقتصاد کشور گفت: مالیات بر سوداگری یا همان مالیات بر عایدی سرمایه، راهکار بسیار مناسبی برای جلوگیری از پدیده سوداگری است.

وی افزود: این که عده ای فقط کارشان خرید ارز و یا سکه است و احتکار هم می کنند، یک نوع فرار از مالیات است. این نوع فعالیت ها بسیار نامناسب و غلط است.

روش ورود منابع به بخش های مولد

قمی با اشاره به مثبت بودن اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه برای کشور گفت: این نوع مالیات باعث می شود که مردم پول و منابع خود را در قسمت های تولیدی و مولد وارد کنند. در این صورت از منابع و پول مردم حداکثر استفاده و فایده انجام خواهد گرفت.

وی افزود: مالیات بر سوداگری باعث می شود درآمد های دولت افزایش یابد و هم این که اشتیاق و انگیزه مردم به تولید بیشتر خواهد شد و احتکار مسکن و سکه و ارز اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به این که اکثریت مردم عادی دنبال سوداگری نیستند، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه بسیار مناسب است زیرا کسانی که سوداگری می کنند با خرید سکه و ارز زیاد موجب نوسان قیمت ها می شوند و این نوع مالیات جلوی آنها را می گیرد.

دستور ویژه رهبر انقلاب برای مقابله با بلای نقدینگی

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت، دستور ویژه ای مبنی بر تشکیل کارگروهی به منظور مطالعه بر روی نقدینگی و راهکارهای هدایت آن به سمت فعالیت های تولیدی و جلوگیری از سرازیر شدن آن به بازارهای مسکن، طلا و ارز دادند. ایشان با تعبیر بلای نقدینگی، هجوم نقدینگی به بازارها را موجب تخریب و بهم ریختگی آن دانستند.

۲ راهبرد هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.