۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۲۸۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که به رغم فشار و اعمال محدودیت از سوی آمریکا علیه صادرات ترکیه در ماه های اخیر، صادرات فلزات به خصوص آلومینیوم در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷ درصد افزایش یافته و به میزان ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از ایرنا، آناتولی با انتشار خبری به استناد گزارش مجمع صادر کنندگان ترکیه نوشت: میزان صادرات آلومینیوم در هفت ماه سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود ۶ میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۹۲۳ هزار دلار بود که این مقدار در مدت مشابه سال جاری به هشت میلیارد و ۳۵۹ میلیون و ۵۴۶ هزار دلار رسید.

به نوشته این رسانه، این میزان رشد صادرات حاکی از بی تاثیر بودن تحریم های آمریکا علیه صادرات محصولات فلزی ترکیه است.

بنا بر اعلام این رسانه، بیشترین صادرات آلومینیوم ترکیه در هفت ماه گذشته به کشورهای اروپایی انجام گرفته است و ایتالیا با واردات ۵۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار آلومنیوم از ترکیه در صدر کشورهای این قاره قرار دارد.

به نوشته آناتولی، صادرات آلومینیوم ترکیه به سایر کشورهای اروپایی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲.۹ درصد رشد یافته و به رقم سه میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار رسیده است.

خبرگزاری رسمی ترکیه، کشورهای خاورمیانه و آفریقایی را مقصد بعدی بیشترین صادرات آلومینیوم ترکیه پش از کشورهایی اروپایی معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، صادرات آلومینیوم ترکیه به آمریکا پیش از وضع تعرفه های سنگین ۴۸۸ میلیون دلار بوده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم ماه مارس سال جاری تعرفه جدید گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترکیه و برخی کشورها را امضا کرد که بر اساس آن واردات فولاد و آلومینیوم از سراسر جهان به آمریکا مشمول عوارض گمرکی معادل ۲۵ درصد برای فولاد و ۱۰ درصد برای آلومینیوم شد که البته بعضی از کشورها از جمله کانادا و مکزیک از این قانون معاف شدند.

آمریکا بیشترین نیاز خود به فولاد و آلومینیوم را وارد می‌کند که بیشتر این محصولات از کانادا، برزیل، مکزیک، روسیه، ترکیه و آلمان تامین می شود.

این تصمیم ترامپ واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا، اتحادیه اروپا و چین را برانگیخت به طوری که چینی ها نیز به اقدامی تلافی جویانه دست زدند.

ماه گذشته میلادی، نهاد زیپکچی وزیر سابق اقتصاد ترکیه در گفت و گو با شبکه ان.تی.وی اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا به میزان ۲۶۰ میلیون دلار بر تعرفه مالیات گمرکی واردات محصولات ترک افزوده و در پی آن، ترکیه نیز در اقدامی تلافی جویانه، ۲۶۶ میلیون دلار بر واردات محصولات آمریکایی تعرفه گمرکی وضع کرده است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.