۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۸۳۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی کارشناس: حسین عطااللهی
۰

دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران به زودی اجرایی خواهد شد و دولت این کشور در زمینه اثرگذاری آن ها، حساب ویژه ای بر همکاری پیام رسان مالی سوئیفت باز کرده است. از این رو آمریکا مدیران سوئیفت را به تحریم های مالی تهدید کرده است تا آن ها را به همراهی در تحریم ها علیه ایران و قطع دسترسی این کشور وادار نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کنگره آمریکا و دولت ترامپ  در حال صدور یک هشدار جدی برای شرکای اروپایی خود هستند مبنی بر اینکه تمام روابط تجاری خود با ایران را یا متوقف نمایند و در غیر اینصورت با تحریم های سختگیرانه جدیدی که در ماه های آتی اعمال خواهد شد مواجه خواهند شد.

جلوگیری از خرید نفت و همکاری های بانکی هدف اصلی آمریکا در تحریم ایران

دولت ترامپ و بسیاری در کنگره در تلاشند تا باتوجه به قراردادهای مالی متعدد اروپایی ها با ایران، با فشار پیوسته بر شرکای اروپایی خود تحمیل تحریم ها از جمله در بخش پرمنفعت نفتی و سیستم های بانکی علیه ایران را تشدید نمایند.

تنش های دیپلماتیک در پی تحریم های جدیدی که در ماه نوامبر اعمال خواهد شد، افزایش یافته است. این تنش ها به این دلیل است که تحریم ها می تواند قراردادهای اروپا با ایران را دچار مشکل کند و ذخایر نقدی این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

یک مقام وزارت خزانه داری گفته است که دولت نمی تواند به طور مشخص در مورد اقدامات احتمالی توضیح دهد، اما دستورالعمل های تحریمی گسترده ای وجود دارد که اخیرا توسط دولت صادر شده است.

تهدید آمریکا به تحریم مدیران سوئیفت درصورت عدم قطع اتصال ایران

انتظار می رود طیف گسترده ای از تحریم ها علیه ایران تا ماه نوامبر اعمال شود. تحریم های جدید نه تنها ایران و شرکای این کشور را نشانه گرفته است، بلکه سیستم های مالی بین المللی از قبیل سوئیفت که بزرگترین ارائه دهنده خدمات مالی در جهان است را نیز مورد اصابت خود قرار خواهد داد.

به مدیران اروپایی و آمریکایی سوئیفت گفته شده است که در صورتی که به تسهیل فعالیت های تجاری ایران کمک کنند، با تحریم های جدید علیه خود مواجه خواهند شد.

ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی و از دستیاران سابق سنا که یکی از معماران اولیه تحریم سوئیفت در سال ۲۰۱۲ نیز است، گفته است که بدون شک بانک هایی – هم بانک های اروپایی و هم آمریکایی- که در هیئت مدیره سوئیفت حضور دارند در معرض خطر جدی هستند.

اهمیت فراوان تحریم سوئیفت برای آمریکا

گلدبرگ توضیح داده است که کنگره رئیس جمهور را مجاز به انجام اقدامات گسترده ای علیه مدیران شخصی و مؤسسات مالی کرده است و دولت ترامپ فهمیده است که چقدر قطع دسترسی ایران به سوئیفت مهم است، بنابراین شما می توانید شرط بندی کنید که آن ها به دنبال اجرای حداکثری تحریم ها خواهند بود.

طبق گفته منابع آگاه از اقدامات در حال انجام در زمینه اعمال تحریم های جدید علیه ایران، هشدارهای دیپلماتیک برای اعضای سوئیفت از قبل صادر شده است.

یک مشاور باتجربه سیاست خارجی که باتفکرات دولت ترامپ در رابطه با این موضوع آشناست گفته است که، اجازه بدهید بگویم که اگر من یک مدیر یا کارمند ارشد سوئیفت بودم، اطمینان حاصل می کردم که تمام پول هایم را در اختیار خود دارم و هیچ برنامه ای برای مسافرت به آمریکا در ایام مرخصی ام ندارم.

منبع: freebeacon.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.