۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۳۲۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ دسته: دولت و حکمرانی
۰

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه حل مشکلات اقتصادی تغییر ساختار وزارتخانه ها نیست، گفت: با توجه به آنکه پس از ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت شرح وظایف جدید آن ابلاغ نشده است، ضروری به نظر می رسد دولت اقدام به حل این موضوع کند.

علی رستمیان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در مورد طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس گفت: تفکیک وزارتخانه ها در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس با جمع آوری امضا اقدام به طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای مجدد وزارت بازرگانی کرده بودند.

وی گفت: تقریبا یک ماه از رد لایحه تفکیک وزارتخانه ها در مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که طرح مذکور در مجلس اعلام وصول شد و توسط اکثریت نمایندگان مجلس این طرح رد شد.

مجلس برای چندمین بار با تفکیک بازرگانی از صنعت مخالفت کرد

لزوم پرداختن به ریشه مشکلات اقتصادی

رستمیان دلیل اعلام وصول چنین طرحی توسط نمایندگان مجلس را ناشی از مشکلات فعلی پیش آمده در وضعیت صنعت و ارز دانست و گفت: به منظور ساماندهی این مشکلات نیازی به تغییر ساختار نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به تجارب سال های پیش در تفکیک و ادغام وزارتخانه ها مشخص است که تغییر ساختار معمولا زمان بر است و در حال حاضر نیز راه حل مشکلات کنونی کشور تغییر ساختار نیست.

وی با اشاره به اصرارهای مکرر دولت مبنی بر تفکیک ها وزارت صمت ادامه داد: متاسفانه دولت به جای پرداختن به ریشه اصلی مشکلات انرژی خود را صرف اقدامی بیهوده می کند.

ضرورت اصلاح درون ساختاری وزارت صمت در آینده ی نزدیک

عضو کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: با توجه به آنکه مجلس دهم با هرگونه اصلاح ساختار دولت در شرایط فعلی مخالف است، دولت باید نسبت به حل مشکلات کشور نحوه نگرش مدیریتی خود را نسبت به موضوعات بدهد.

وی گفت: کشور در شرایط سختی قرار دارد و تغییر ساختار کشور در شرایط کنونی کشور و نیز تضاد تغییر این ساختارها با قوانین به صلاح کشور نیست.

رستمیان همچنین با اشاره به ساختارهای فعلی وزارت صمت نیز گفت: با توجه به آنکه پس از ادغام وزارت بازرگانی در این وزارتخانه شرح وظایف جدید آن ابلاغ نشده است، ضروری به نظر می رسد دولت اقدام به حل این موضوع کند.

نماینده مردم سلسه و دلفان تصریح کرد: با تغییر درونی ساختارهای وزارت صمت و برنامه ریزی مناسب این وزارتخانه به راحتی می تواند مشکلات مربوط به این بخش را حل کند.

https://masireqtesad.ir/59691/%d8%a7%d8%ab%d8%b1%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%af%d8%ba%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c/



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.