۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۲۲۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ دسته: حمل و نقل
۰

حاتمیان نماینده درگز استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، راه آهن چابهار-سرخس را بهترین مسیر ارتباط آسیای میانه با خلیج فارس و دریای عمان دانست و گفت: در صورتی که قرارگاه خاتم الانبیاء و آستان قدس به عنوان پیمانکار و تامین کننده مالی پروژه ورود پیدا کنند، قطعا سرعت پروژه بیشتر خواهد شد.

عبداله حاتمیان نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درباره راه آهن چابهار-سرخس گفت: منطقه آسیای میانه راه دریایی ندارد؛ بنابراین راه آهن چابهار-سرخس بهترین مسیر برای ارتباط آسیای میانه با حوزه خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود.

وی افزود: در صورت راه اندازی این خط ریلی بهترین فرصت ها به لحاظ اقتصادی و امنیتی برای کشور ایجاد خواهد شد. به هر میزان که کشورهای دیگر به ایران وابسته باشند، امنیت ما بیشتر خواهد شد.

حاتمیان درباره ظرفیت های شرق کشور که با راه اندازی خط چابهار سرخس فعال می شود، گفت: در شرق کشور ظرفیت های معدنی و در خراسان ظرفیت های کشاورزی خوبی وجود دارد اما مزیت اصلی این خط ریلی تجارت آسیای میانه با دریای عمان از طریق ایران است که درآمدهای ترانزیتی را عاید کشور خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن اظهار بی اطلاعی از پیشرفت پروژه درباره نقش آستان قدس رضوی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در تکمیل راه آهن چابهار-سرخس گفت: در صورتی که قرارگاه خاتم الانبیاء و آستان قدس به عنوان پیمانکار و تامین کننده مالی پروژه ورود پیدا کنند، قطعا سرعت پروژه بیشتر خواهد شد. در صورت اکتفا به مختصر اعتبارات دولتی تکمیل این پروژه ۵۰ سال طول خواهد کشید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.