۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۲۱۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ دسته: مالیات
۰

سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در اوایل دولت یازدهم مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس مطرح شد که در آن زمان دولت به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها با آن مخالفت کرد. اما اکنون اطلاعات ما کامل و زیرساخت ها فراهم است. لذا لازم است که بحث مالیات بر عایدی سرمایه دوباره مطرح شود. اگر مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود، سازمان مالیات حاضر است به صورت داوطلبانه مالیات بر درآمد شرکت ها را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد در هفته جاری طرح ۲ فوریتی قانون مقابله با سوداگری و التهابات بازار مسکن در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول خواهد شد.

محوریت طرح مذکور اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است. در همین رابطه مسئولان و کارشناسان دولتی یک به یک نظرات موافق خود را اعلام کرده و به حمایت از مالیات بر عایدی سرمایه پرداخته اند.

مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات مدرن و ابزار دقیق کنترل سوداگری

در همین راستا سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از مالیات های مدرن در دنیا است.

وی افزود: این مالیات یک ابزار دقیق برای کنترل سوداگری است و برای اجرای آن نیاز به زیرساخت اطلاعاتی است که اکنون فراهم شده است.

زیرساخت ها برای دریافت CGT فراهم است

تقوی نژاد با بیان اهمیت مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: در اوایل دولت یازدهم نیز مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس مطرح شد که در آن زمان دولت به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها با آن مخالفت کرد. اما اکنون اطلاعات ما کامل و زیرساخت ها فراهم است. لذا لازم است که بحث مالیات بر عایدی سرمایه دوباره مطرح شود.

وی با اعلام اینکه مالیات بر عایدی سرمایه مکمل بحث حمایت از تولید است گفت: اگر مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود، سازمان مالیات حاضر است به صورت داوطلبانه مالیات بر درآمد شرکت ها را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش دهد.

معطل وزارت مسکن برای اجرای مالیات بر خانه های خالی هستیم

وی درباره مالیات بر خانه های خالی هم گفت: در قانون حکمی وجود دارد مبنی بر اینکه وزارت مسکن باید سامانه اسکان و املاک را در کشور راه اندازی کند و نسبت به شناسایی خانه های خالی اقدام و به سازمان امورمالیاتی اعلام کند.

تقوی نژاد ادامه داد: بارها با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه کردیم اقداماتی را انجام دادند اما کافی نیست و اکنون معطل این سامانه هستیم .



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.