۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۳۷۲ ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ دسته: انرژی
۰

پس از اظهارات ترامپ مبنی بر ضرورت افزایش تولید اوپک و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، کشور عربستان در پاسخ به این درخواست آمریکا، قیمت فروش نفت خود را کاهش داد.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت نفتی آرامکو عربستان در ماه اخیر قیمت فروش گرید «عرب لایت» از نفت خود به آسیا را برای نخستین بار در چهار ماه گذشته ۲۰ سنت کاهش داد. در ادامه این شرکت قیمت دیگر گرید های نفتی خود را نیز برای مشتریان آسیایی و اروپایی کاهش داد و این اقدام عربستان موجب شد بهای معاملات نفت در بازارهای جهانی کاهش بیشتری پیدا نماید.

این درحالیست که ترامپ پیش از این در توییتی خطاب به اوپک نوشت: قیمت را هم همین حالا کاهش دهید. رییس جمهور آمریکا اوپک را متهم کرد کار چندانی برای پایین بردن قیمت نفت انجام نداده است.

وی بعد از آن نیز گفته بود اوپک باید دو میلیون بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا کاهش فروش نفت ایران به دلیل تحریم ها را جبران کند.

کارشناسان معتقدند دلیل اصلی کاهش قیمت فروش نفت عربستان در شرایط فعلی، درخواست آمریکا از این کشور به منظور کنترل قیمت نفت در بازار های جهانی بوده است.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک روز پنج شنبه اظهار کرد ترامپ باید از توییت کردن درباره قیمت های نفت دست بردارد. اقدامات وی عامل بالا رفتن قیمت هاست.

اوپک و متحدانش ۲۳ ژوئن توافق کردند تولید نفت را افزایش دهند و وزیران انرژی عربستان و روسیه اعلام کردند یک میلیون بشکه در روز به میزان عرضه به بازار خواهند افزود. در نخستین هفته پس از اعلام این توافق، نفت برنت به دلیل کاهش تولید در لیبی و ونزوئلا و تهدید تحریم های آمریکا علیه ایران ۵.۲ درصد صعود کرد.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.