۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۹۹۴۴ ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بزرگترین بانک تجاری و صنعتی چین اعلام کرده است که به منظور حذف بانک های واسطه ای غیرضروری، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت مبادلات، از یک شبکه مبادلاتی مبتنی بر بلاک چین جهت انجام معاملات بین بانکی و بین المللی استفاده خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک صنعتی و بازرگانی چین، یکی از ۴ بانک بزرگ تجاری- دولتی چین و از بزرگترین بانک های جهان از نظر دارایی، در تلاش است تا سیستم مبادله ای مبتنی بر بلاک چین را برای انجام تبادلات مالی بین المللی راه اندازی کند.

این بانک درصدد ایجاد شبکه ای توزیع شده است که در قالب آن مؤسسات مالی و شرکت ها می توانند به عنوان اعضاء به مبادله بپردازند.

در قالب این شبکه هنگامی که یکی از استفاده کنندگان از یک مؤسسه مالی درخواست آغاز معامله را می کند، یک قرارداد هوشمند توسط بستر بلاک چین ایجاد می شود که هر کاربر را بر اساس اطلاعات ارائه شده دسته بندی و تأیید می کند.

در قالب این شبکه زمانی معامله کامل خواهد شد که شبکه اعتبار سنجی کافی از کاربران شرکت کننده را طبق آستانه از پیش تعیین شده، داشته باشد. هدف این بستر معاملاتی حذف واسطه های غیرضروری از سیستم کنونی مبادلاتی و افزایش نقدشوندگی دارایی های مالی است.

این بانک بزرگ چینی در توجیه راه اندازی این بستر گفته است که سیستم های پرداختی و معاملاتی کنونی در انتقال وجه بین بانکی و بین المللی بسیار آهسته و پرهزینه هستند.

زنجیره معاملات سنتی کنونی که در اطراف یک سیستم اعتباری مرکزی ساخته شده است با مشکلاتی از قبیل عدم انعطاف پذیری، ثبات پایین، بهره وری کم و هزینه های بالا مواجه هستند. این مشکلات مانع انجام سریع معاملات است.

با فراگیر شدن سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین بانک های بزرگ متعددی اعلام کرده اند که از این سیستم های مبادلاتی جدید استفاده خواهند کرد. این روند گرایش به استفاده از سیستم های پرداختی غیرمتمرکز موجب از بین رفتن انحصار طولانی مدت سوئیفت خواهد شد.

منبع: کوین دِسک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.