۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۹۱۹۰ ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت کانادا در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات بیش از ۲۵۰ کالای آمریکایی را افزایش داد. این کالاها در مجموع ۱۲.۶ میلیارد دلار از صادرات آمریکا به کانادا را شامل می شوند. آمریکا پیش از این تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا را به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد افزایش داده بود.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کانادا روز یکشنبه اول جولای، به طور رسمی اعمال تعرفه واردات بر محصولات فلزی و ۲۵۰ کالای دیگر از آمریکا را اعلام کرد. بر این اساس بیش از ۱۲.۶ میلیارد دلار از محصولات وارداتی از آمریکا مشمول پرداخت تعرفه واردات بیشتر شده اند.

طبق اعلام دولت کانادا اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی از آمریکا اقدامی تلافی جویانه در قبال وضع تعرفه ۱۰ و ۲۵ درصدی بر واردات آلومینیوم و فولاد از سوی این کشور است.

آمریکا پیش از این به دلیل «جلوگیری از آسیب به امنیت ملی» تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داده است. این کشور ابتدا به چند شریک اصلی تجاری خود از جمله کانادا، مهلت داد تا با جلب رضایت آمریکا، خود را از افزایش تعرفه ها معاف نمایند، اما در ادامه توافقی در این زمینه بین دو کشور صورت نگرفت و کانادا نیز مشمول افزایش تعرفه ها شد.

دولت کانادا تعرفه واردات محصولات فلزی از آمریکا را ۲۵ درصد و تعرفه واردات ۲۵۰ کالای دیگر از جمله قهوه، محصولات غذایی و دیگر محصولات را ۱۰ درصد افزایش داده است.

کریستینا فریلند، وزیر خارجه کانادا اقدام اخیر این کشور در افزایش تعرفه واردات کالاهای آمریکایی را بزرگترین اقدام تلافی جویانه تجاری در دوران بعد از جنگ سرد خواند و گفت: «ما قصد نداریم تجارت خارجی مان را با اعمال تغییرات قابل توجه متزلزل کنیم، اما در عین حال قصد نداریم در برابر اقدامات دیگر کشورها منفعل باشیم.»

آمریکا همچنین اعلام کرده است قصد دارد تعرفه واردات خودرو را نیز تا ۲۵ درصد افزایش دهد. این اقدام نیز می تواند اثرات قابل توجهی بر تجارت خودرو و قطعات آن بین دو کشور داشته باشد و انتظار می رود در این صورت نیز دولت کانادا اقدامات تلافی جویانه ای در دستور کار قرار دهد.

منبع: fortune



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.