۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۸۵۷۲ ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ دسته: حمل و نقل
۰

وزارت حمل و نقل آرژانتین قصد دارد شبکه راه های این کشور به طول ۷۲۷۷ کیلومتر را از طریق مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) تکمیل کند. در اولین مرحله این طرح، ۶ پروژه به طول بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر به ارزش ۸ میلیارد دلار از طریق قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیسیون ارزیابی جاده های ملی آرژانتین سندی را برای واگذاری ۶ پروژه مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) امضا کرده است که در مجموع به حدود ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارند.

این پروژه ها شامل طراحی، ساخت، توسعه، بهسازی، تعمیر، بازسازی،  نگهداری و بهره برداری تجاری از جاده ها در سراسر آرژانتین است که به ۶ کریدور تقسیم می شوند.

مناقصه کریدورهای جاده ای در ماه فوریه سال جاری برگزار و ده پیشنهاد از سوی نه شرکت آرژانتینی و هفت شرکت بین المللی دریافت شد. اگرچه بسیاری از تیم ها برای کریدورهای بیشتری درخواست دادند، هر تیم حداکثر می توانست دو کریدور دریافت کند.

طول کل بخش های جاده ای که شش کریدور را تشکیل می دهند بیش از ۳۳۰۰ کیلومتر است و در مناطق بوینس آیرس، کوردوبا، لا پامپا، مندوزا و سانتا فه قرار دارند.

۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری در پروژه ها شامل ۶ میلیارد دلار در طول چهار سال اول قراردادها و بیش از ۲ میلیارد دلار در طول شش تا پانزده سال بعدی در کارهای تکمیلی و نگهداری است. قرار است ساخت پروژه ها در ماه اکتبر سال جاری آغاز شود.

این شش کریدور اولین مرحله از شبکه بزرگراه ها و مسیرهای امن وزارت حمل و نقل آرژانتین به طول ۷۲۷۷ کیلومتر است. تمام بخش های جاده ای شبکه از طریق مشارکت عمومی-خصوصی ساخته خواهد شد. کارهای برنامه ریزی شده نیازمند سرمایه گذاری بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار در طول ۵ سال اول ساخت و بیش از ۴.۲ میلیارد دلار در طول ۱۰ سال آینده است.

مناقصه سایر مراحل شبکه بزرگراه ها و مسیرهای امن وزارت حمل و نقل آرژانتین امسال برگزار خواهد شد و طبق برنامه، تمام جاده های شبکه تا پنج سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: infrapppworld.com 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.