۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۸۰۴۳ ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک تجاری ریزال فیلیپین اعلام کرده است که از خدمات پرداختی مبتنی بر بلاک چین که توسط ژاپن راه اندازی شده است، برای انجام پرداخت ها با این کشور، استفاده خواهد کرد. این بانک همچنین در مبادلات با سایر کشورها نیز از سیستم های پرداختی جدید جایگزین سوئیفت استفاده خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک تجاری ریزال فیلیپین که از نظر دارایی یکی از ۱۰ بانک بزرگ این کشور است، اعلام کرده است که از خدمات پرداختی مبتنی بر بلاک چین که توسط ژاپن ایجاد شده است، استفاده خواهد کرد.

مانی نارسیسکو، معاون بانک تجاری ریزال گفته است که این بانک در حال ایجاد و توسعه یک زیرساخت پرداختی مبتنی بر بلاک چین است که با سرعت بالا و هزینه های پایین پرداخت های میان ژاپن و فیلیپین را انجام می دهد.

همچنین این بانک بزرگ فیلیپینی با غول فناوری IBM نیز برای توسعه یک بستر پرداختی مبتنی بر بلاک چین در حال همکاری است.

IBM تصمیم گرفته است زیرساخت پرداختی جدید خود را با ۱۵ بانک در سراسر جهان آزمایش کند که بانک تجاری فیلیپین یکی از آن ها است.

معاون بانک فیلیپین در پاسخ به این سؤال که چرا این بانک به دنبال کنار گذاشتن سیستم پرداخت سوئیفت است، گفته است که سیستم های پرداختی جدید، ارزانتر و سریع تر هستند و پرداخت ها را در لحظه انجام می دهند. وی افزوده است که با این ویژگی ها دیگر نیازی به سیستم سوئیفت نیست چون هزینه های آن بالاست و پرداخت ها با تأخیر و پیچیدگی های زیادی اتفاق می افتد.

با پیوستن بانک تجاری فیلیپین به سیستم خدمات پرداختی جدید مبتنی بر بلاک چین، شبکه ای از بانک های عضو شکل می گیرد که در کشورهای مختلفی از قبیل، تایلند اندونزی، ژاپن، سنگاپور و غیره قرار دارند.

منبع: سی سی ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.