۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۸۰۳۷ ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ دسته: حمل و نقل
۰

امینی فرد نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته جاری جلسه ای در مجمع نمایندگان شرق کشور خواهیم داشت تا تصمیم بگیریم برای راه آهن چابهار-زاهدان از کجا درخواست منابع کنیم و یکی از گزینه های ما آستان قدس رضوی است. 

محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اهمیت راه آهن چابهار-سرخس در توسعه ترانزیت از طریق کریدور شمال-جنوب گفت: با توجه به رقابت های موجود در سطح منطقه و سرمایه گذاری چین در بندر گوادر پاکستان، راه آهن چابهار-سرخس دارای ضرورت راهبردی است.

راه آهن چابهار سرخس اولویت بیشتری نسبت به گرگان مشهد دارد

وی افزود: دولت سال ها است که ردیف بودجه ای را به این خط ریلی اختصاص می دهد اما به دلیل محدودیت منابع دولتی پشرفت پروژه خیلی کمتر از حد انتظار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جذب سرمایه های داخلی و خارجی و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از راه های تامین مالی راه آهن چابهار-سرخس دانست و گفت: هفته جاری جلسه ای در مجمع نمایندگان شرق کشور خواهیم داشت تا تصمیم بگیریم برای راه آهن چابهار-زاهدان از کجا درخواست منابع کنیم و یکی از گزینه های ما آستان قدس رضوی است.

امینی فرد درباره اولویت راه آهن چابهار-سرخس نسبت به راه آهن گرگان-مشهد و قرارداد وزارت راه با آستان قدس برای ساخت راه آهن گرگان-مشهد اظهار داشت: راه آهن چابهار-سرخس از نظر مزیت های نسبی با راه آهن گرگان-مشهد قابل مقایسه نیست و می تواند خیلی از معادلات را در سطح منطقه جا به جا کند.

وی ادامه داد: بهتر است دولت پروژه هایی را در اولویت قرار دهد که عملیاتی تر بوده و ارزش افزوده بیشتری تولید می کنند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.