۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۶۰۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ دسته: انرژی
۰

در پی خروج آمریکا از برجام و افزایش احتمال وضع تحریم های این کشور علیه شرکت های همکار با ایران در بخش انرژی، شرکت لوک اویل روسیه نیز تصمیم گرفت از همکاری با ایران انصراف دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت لوک اویل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه، که در حال انجام مذاکراتی برای توسعه میادین آب تیمور و منصوری بود، از متوقف ساختن همکاری با ایران خبر داد.

یکی از مقامات این شرکت گفته است که «لوک اویل» به دلیل تهدید تحریم های آمریکا تصمیم به توقف ادامه همکاری درباره برنامه های خود برای توسعه پروژه ها در ایران گرفته است. وی می افزاید که با وجود پیشرفت هایی که در مذاکره با ایران داشتیم، در حال حاضر همه چیز را متوقف کرده ایم.

این مسئله پس از تصمیم ایالات متحده، مبنی بر اعمال تحریم های یکجانبه جدید علیه ایران پس از خروج از برجام رخ داده است. این درحالیست که لوکویل در حال مذاکره با ایران در مورد توسعه میدان های نفتی آبه تیمور و منصوری بوده است.

شایان ذکر است پیش از این نیز شرکت پرتامینا اندونزی در حال مذاکره برای توسعه میدان منصوری در ایران بود، که پس از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از برجام، این شرکت نیز به دلیل ترس از تحریم ها از ادامه مذاکرات انصراف داد.

منبع: oglinks.news



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.