۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۲۸۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: محمد غیاثی
۰

دولت اندونزی ۳۰ پروژه زیرساختی را به عنوان پروژه های اولویت دار شناسایی کرده و به منظور تسریع در اجرای آنها، نهادی با عنوان «کمیته تسریع توسعه زیرساخت های اولویت دار» راه اندازی نموده است. این نهاد در کنار واکاوی جرئی تر مشکلات پیشرفت پروژه های اولویت دار، بر اجرای بیش از ۲۲۵ پروژه عمرانی دیگر که دارای اهمیت راهبردی ملی هستند نیز نظارت دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت اندونزی ۳۰ پروژه زیرساختی را به عنوان پروژه های اولویت دار شناسایی کرده است. این کشور راهبردی را برای سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت ها در نظر دارد و به عنوان بخشی از این راهبرد، مشوق هایی را برای پروژه های اولویت دار در نظر گرفته و همچنین قول کمک دولت به این پروژه ها را در چهار سال آینده داده است.

به گفته وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی، کمیته تسریع توسعه زیرساخت های اولویت دار (KPPIP) تسهیلات گوناگونی را به پروژه های منتخب اختصاص می دهد تا از افزایش سرعت توسعه آن ها اطمینان حاصل شود. کمک کردن به برنامه کاری پروژه از طریق گروه مشاور حرفه ای، کمک مالی و همچنین مشوق های دیگر برای اجرای پروژه از جمله این تسهیلات هستند.

تشکیل کمیته توسعه زیرساخت های اولویت دار باهدف تسریع در توسعه آن ها

کمیته تسریع توسعه زیرساخت های اولویت دار، کمیته ای است که از سوی دولت موظف به تدوین راهبردها و سیاست های پروژه های مهم توسعه زیرساخت شده است. این کمیته با بودجه سالانه ۸۰ میلیون روپیه معادل ۵.۹ میلیون دلار، مسئول نظارت و کمک به پروژه های منتخب نیز هست.

پروژه های اولویت دار دولت اندونزی شامل ۳۰ پروژه است که ترکیبی از پروژه های مشارکت عمومی خصوصی، پروژه های منحصرا دولتی و پروژه های شرکت های دولتی است. از جمله این پروژه ها می توان به جاده عوارضی سوماترا به طول ۲۸۱۸ کیلومتر در امتداد سوماترا، نیروگاه برق ۲۰۰۰ مگاواتی با سوخت زغال سنگ در باتانگ واقع در استان جاوه مرکزی و پالایشگاه نفت در کالیمانتان اشاره کرد.

سه پروژه تصفیه آب در جاکارتا و جاوه شرقی به همراه طرح دولت برای بازسازی ۱۰ فرودگاه در سراسر اندونزی و همچنین یک خط حمل و نقل پر سرعت که منطقه جنوبی جاکارتا را به منطقه شمالی آن متصل می کند، از دیگر پروژه های اولویت دار هستند.

عزم جدی دولت اندونزی به تسریع در روند توسعه زیرساخت ها

به گفته وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی، زیرساخت ها یکی از ارکان مهم توسعه ملی هستند. وی گفت: ما مدت زیادی از این مسئله آگاه بودیم اما در عمل، غفلت کردیم. ما برای حفاظت از اجرای توسعه زیرساخت ها به یک قهرمان نیاز داریم. این قهرمان، کمیته تسریع توسعه زیرساخت های اولویت دار خواهد بود.

به گفته رئیس کمیته تسریع توسعه زیرساخت های اولویت دار، ساخت بعضی از پروژه های اولویت دار از جمله خط حمل و نقل پر سرعت جاکارتا آغاز شده است. این در حالی است که بعضی از پروژه ها در مراحل اولیه و یا در انتظار بودجه هستند. چندین پروژه نیز همچنان در مرحله ارزیابی هستند؛ یعنی هنوز طرح مناسبی برای تعیین بودجه آن ها مشخص نشده است.

کمیته تسریع توسعه زیرساخت های اولویت دار اندونزی در کنار پروژه های دارای اولویت، مسئول نظارت بر پیشرفت ۲۲۵ پروژه دیگر است که دارای اهمیت راهبردی ملی هستند.

منبع: jakartaglobe.id



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.