۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۲۲۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: محمد غیاثی
۰

بزرگترین طرح سرمایه گذاری در زیرساخت های کانادا در کل تاریخ این کشور از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. در نخستین گام این طرح، دولت فدرال کانادا با اختصاص ۱۱.۸ میلیارد دلار برای کمک به تامین مالی مجموعه ای از پروژه ها در آنتاریو موافقت کرده است. تاسیس بانک زیرساخت کانادا به منظور جذب سرمایه های بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه های زیرساختی، از جمله اقدامات دولت فدرال در این زمینه بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کانادا موافقت کرده است که ۱۱.۸ میلیارد دلار کانادا به عنوان بخشی از بزرگترین طرح سرمایه گذاری در زیرساخت ها در تاریخ این کشور برای کمک به تامین مالی مجموعه ای از پروژه ها در استان انتاریو اختصاص دهد.

آمارجیت سوهی وزیر زیرساخت کانادا و باب چیارلی همتای استانی او پیش از این در سال جاری توافق دو جانبه ای را امضا کردند که به موجب آن، دولت در طی دهه آینده بودجه پروژه هایی مانند گسترش مترو در تورنتو و فاز دوم سیستم قطار سبک در اتاوا را تامین خواهد کرد.

سوهی وزیر زیرساخت کانادا در زمان امضای این توافق نامه در ماه مارس گفت: این سرمایه گذاری تفاوت واقعی در جوامع انتاریو ایجاد خواهد کرد. سرمایه گذاری های بلند مدت در زیرساخت، کلید ساختن یک کانادای قوی است که مردم را به یکدیگر مرتبط می کند، شغل های خوب برای طبقه متوسط ایجاد می کند و اقتصاد و جوامع ما را برای آینده می سازد.

سرمایه گذاری ۳۱ میلیارد دلاری در زیرساخت های استان انتاریو

سرمایه گذاری دولت کانادا در زیرساخت ها از پروژه های استان انتاریو به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد دلار پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر ۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری از سوی دولت فدرال، ۱۰ میلیارد دلار از سوی دولت استانی و ۹.۲ میلیارد دلار از سوی شهرداری ها و سایر شرکا تامین خواهد شد.

این پروژه ها علاوه بر حمل و نقل عمومی شامل زیرساخت های سبز، فرهنگی و تفریحی به منظور بهبود کیفیت زندگی مردم در استان اونتاریو به عنوان موتور اقتصادی کانادا خواهد بود.

سرمایه گذاری های استان اونتاریو در حال حاضر از پروژه های اولویت دار از جمله مدارس، بیمارستان ها، جاده ها و پل ها پشتیبانی می کند.

چیارلی وزیر زیرساخت استان انتاریو در زمان امضای توافق نامه گفت: زیرساخت ها برای مردم است و دولت ما متعهد به تضمین این مسئله است که سرمایه گذاری های غیر قابل پیش بینی ما در زیرساخت ها برای همه مردم استان انتاریو مفید خواهد بود. ما برای حفظ اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی مسئولیت داریم زیرساخت های عمومی حیاتی مورد نیاز استان خود را بسازیم.

تاسیس بانک زیرساخت کانادا برای جذب سرمایه های بخش خصوصی

هدف دولت فدرال این است که به توافق های مشابهی با سایر استان ها دست یابد. این سرمایه گذاری بزرگترین طرح سرمایه گذاری در زیرساخت ها در تاریخ کشور کانادا خواهد بود. این طرح که در سال ۲۰۱۶ توسط سوهی وزیر زیرساخت کانادا آغاز شد، بر پرداخت بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار در طی ۱۲ سال برای رسیدن به سه هدف نظارت می کند. این سه هدف عبارتند از: ایجاد رشد اقتصادی بلند مدت، بهبود انعطاف پذیری اجتماعی و تشویق مشارکت اجتماعی.

به منظور جذب سرمایه های بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه ها و سبک کردن بار مالی دولت، سرمایه گذاری در کانادا منجر به ایجاد یک بانک برای فعالیت در حوزه زیرساخت شد که بانک زیرساخت کانادا نامیده می شود.

دولت فدرال، نتایج مورد انتظار خود از طرح سرمایه گذاری در زیرساخت ها را به صراحت بیان کرده است. سرعت رفت و آمد بیشتر و زمان سفر کمتر، جا به جایی آسان تر کالاها، آب و هوای پاک تر، انتشار کمتر گازهای گلخانه ای، شهر های هوشمند تر و مدیریت پایدار آب اهداف اصلی دولت از توسعه زیرساخت ها عنوان شده است.

منبع: www.webuildvalue.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.