۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۱۴۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

در نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با پولشویی که کارشناسان آن را به نوعی «برجام مالی» دانسته اند، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش مسیر اقتصاد روز گذشته اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تشکیل شد. در این جلسه که با حضور سران قوا و معاونین اصلی ایشان به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار گردید، قوای مقننه و قضائیه آمادگی خود جهت کمک به دولت در عبور از چالش های اقتصادی را بیان کردند.

یکی از مباحثی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ارائه گزارشی از پیشرفت کار تصویب لوایح چهارگانه دولت در جهت شفافیت امور بانکی و مالی، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بود؛ در این راستا بر ضرورت تسریع در ادامه کار رسیدگی به این لوایح تاکید شد.

هرچند شورای عالی هماهنگی اقتصادی ابتکاری جهت ایجاد هماهنگی و همکاری میان قوا جهت بهبود شرایط اقتصادی بوده است، اما نباید به مسیری جهت تصویب و پیگیری غیرکارشناسی طرح ها و لوایح و اقدامات تبدیل شود.

بسیاری از کارشناسان، تصویب لوایح مرتبط با پولشویی را به نوعی «برجام مالی» می دانند که بیش از پیش ابتکار عمل را از کشور می گیرد و در حوزه بانکی، امکان برنامه ریزی بدون اطلاع کشورهای سلطه گر را می گیرد.

بنابراین ضروری است در مصوبات این شورا دقت نظر بیشتری انجام شود و مواردی که نیازمند کار کارشناسی و دقت نظر است، به بهانه «هماهنگی و تسریع در امور» بدون بررسی دقیق تصویب نشود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.