۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۰۵۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

جیم راجرز سرمایه گذار و تاجر آمریکایی گفته است به دلیل افزایش بدهی های آمریکا، دلار به زودی جایگاه خود به عنوان ارز اول جهان را از دست خواهد داد و این اتفاق پیش از سال ۲۰۳۰ عملیاتی خواهد شد. وی پیش‌بینی کرده است جایگزین دلار از سوی کشورهای گروه بریکس ایجاد شود که رابطه مطلوبی با آمریکا ندارند و در عین حال قدرت اقدام علیه دلار را دارند.

به گزارش مسیر اقتصاد جیم راجرز، سرمایه گذار و تاجر آمریکایی به تازگی گفته است که جذابیت دلار آمریکا برای سرمایه گذاران کمتر شده است؛ چراکه بدهی های آمریکا روز به روز در حال افزایش است و دلار برای پوشش این بدهی در حال چاپ است.

جیم راجرز در انجمن اقتصادی سنت پترزبورگ گفته است دلار آمریکا خیلی زودتر از سال ۲۰۳۰ جایگاه خود به عنوان ذخیره ارزی اصلی جهانی را از دست خواهد داد. راجرز جایگزین آینده آن را در اقدامات کشورهای بریکس می بیند.

این سرمایه گذار مشهور معتقد است از آنجایی که بحران پیش روست؛ بنابراین دلار آمریکا هر لحظه در حال افزایش است و این باعث قیمت گذاری بیش از حد برای آن خواهد شد. این اتفاق باعث می شود مردم احساس کنند که آمریکا بزرگترین بدهکار تاریخ جهان است و به سرعت در حال چاپ پول است.

جیم راجرز گفته است کشورهایی از قبیل چین، روسیه، هند، برزیل و ایران و سایر کشورها در حال توسعه، به دنبال جایگزین هایی برای دلار هستند و بنابراین جایگزین های دلار از کشورهایی شکل خواهد گرفت که علاقه ای به آمریکا ندارند و از طرفی قدرت کافی برای انجام کاری بر علیه آن را دارند.

از نظر راجرز سازمان هایی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی هرگز درباره همه چیز صادق نبوده اند و باید از بین بروند، زیرا آن ها برای چندین دهه به لحاظ سیاسی به آمریکا وابسته بوده اند.

راجرز گفته است که تحریم ها و جنگ های تجاری بزرگترین تهدید برای ثبات اقتصادی جهان است و جهان در طول تاریخ آموخته است بسته بودن خوب نیست.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.