۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۵۹۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک های مرکزی ژاپن و سنگاپور به منظور استفاده از ارزهای ملی، توسعه همکاری های مالی و تجاری و ایجاد ثبات در بازارهای مالی خود پیمان پولی دوجانبه میان خود را تمدید نمودند. ارزش این پیمان پولی ۳ میلیارد دلار عنوان شده است و بازرگانان دو کشور می توانند تا معادل این مبلغ، از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه استفاده نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک های مرکزی ژاپن و سنگاپور روز ۲۲ می، پیمان پولی دوجانبه میان خود را تمدید نمودند. هدف دو کشور از انعقاد این پیمان پولی استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات میان خودشان است.

بر اساس این پیمان، دو کشور می توانند برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خود در تجارت با یکدیگر به طور متقابل از ین و دلار سنگاپور استفاده نمایند و نیازی به استفاده از دلار آمریکا به عنوان ارز واسط ندارند.

مبلغ این پیمان پولی ۳ میلیارد دلار است که طرفین می توانند تا معادل این مبلغ را به وسیله ارزهای ملی خود در تجارت با طرف مقابل مورد استفاده قرار دهند.

هر دو کشور بر این عقیده اند که انعقاد این پیمان پولی و تمدید دوباره آن و همچنین توسعه همکاری های مالی دوجانبه می تواند به ثبات در بازارهای مالی همدیگر منجر شود و همچنین روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه را تقویت نماید.

دو کشور پیش از این نیز در نوامبر سال ۲۰۱۶ اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه میان خود نموده بودند. طبق پیمان اولیه مقرر شده بود تا در تجارت میان دو کشور تا سقف ۱۵ میلیارد دلار سنگاپور و ۱.۱ میلیارد ین ژاپن از ارز های ملی استفاده شود.

در پیمان پولی دوجانبه الزام تبدیل ارزها به دلار و وجود بانک های واسطه ای متعدد جهت انتقال وجه حذف می شود. این موضوع تا حد زیادی هزینه های تبدیل ارزها به دلار و کار با بانک های واسطه ای را کاهش می دهد و به کاهش هزینه های تجارت منجر می شود.

منبع: بیزینس تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.