۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۴۴۰۲ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا، در حال رصد بازارهای هدف به منظور افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی است. کوبا یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در آمریکای مرکزی محسوب می شود. برای این منظور به تازگی هیات توسعه کشاورزی و باغبانی بریتانیا (AHDB) به نمایندگی از کشاورزان این کشور برای بررسی فرصت های جدید تجاری در کوبا، به این کشور سفر کرد و وضعیت صادرات گندم را بررسی کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد، بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مقامات دولتی این کشور با هدف بهبود شرایط تجاری بخش کشاورزی، در حال رصد دقیق تر بازارهای مختلف جهانی به منظور عرضه محصولات کشورشان هستند. افزایش صادرات گندم یکی از اصلی ترین اهداف بریتانیا در این زمینه محسوب می شود.

یکی از اقداماتی که می تواند در زمینه بهبود صادرات محصولات کشاورزی مفید واقع شود، رصد بازارهای مصرف در سراسر جهان است که می توانند به یکی از مقاصد صاداتی تبدیل گردند.

بررسی ظرفیت صادراتی گندم به کوبا توسط هیات کارشناسی AHDB

کشور کوبا یکی از کشورهای واردکننده گندم در آمریکای مرکزی است و از این رو کارشناسان و بازرگانان بریتانیایی به تازگی رصد بازار این کشور را با هدف بررسی شرایط افزایش صادرات محصولات از بریتانیا به این کشور آغاز کرده اند. بازرگانان بریتانیایی به دولت این کشور اطمینان داده اند در صورت رعایت شدن منافع دوطرف صادرات گندم به کوبا می تواند به زودی آغاز شود.

برای این منظور به تازگی هیات توسعه کشاورزی و باغبانی بریتانیا (AHDB) به نمایندگی از کشاورزان این کشور برای بررسی فرصت های جدید تجاری در کوبا، به این کشور سفر کرد و وضعیت صادرات گندم را بررسی کرد.

تیم صادراتی AHDB در دیدار با مسئول تجاری سازمان دولتی غلات کوبا نیازهای این کشور جهت صادرات محصولات کشاورزان بریتانیایی را ارزیابی کردند و دیرت کوهن مدیر بازاریابی و صادرات AHDB از دیدار با مقامات کشاورزی کوبایی و شناخت نیازهای بازار این کشور ابراز رضایت کرد.

شرایط مناسب کوبا به منظور واردات گندم و دیگر محصولات کشاورزی

کشف فرصت های صادراتی بازار کوبا شرایط مناسبی برای عرضه بهتر محصولات کشاورزان بریتانیایی فراهم می کند چرا که در حال حاضر کوبا با واردات حدود ۱ میلیون تن گندم بزرگترین واردکننده گندم کشورهای حوزه دریای کارائیب محسوب می شود.

گفتنی است، کشور کوبا به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی گندم تولید نمی کند و مجبور است تمام نیاز بازاز داخلی را از سایر کشورها وارد نماید.

علاوه بر گندم، مدیران صادراتی AHDB از کشف فرصت های صادراتی مناسب برای محصولاتی نظیر جو، هویج و گندم های مخصوص بیسکوئیت خبر دادند؛ چرا که بیشتر گندم های وارداتی کوبا در صنعت پخت و پز نان و بیسکوئیت مورد استفاده قرار می گیرد.

هرساله این کشور بیش از ۴.۷ میلیون نفر گردشگر خارجی دارد که این موضوع منجر به مصرف زیاد نان و بیسکوئیت در این کشور شده است.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمینه مناسب برای رشد صادرات محصولات کشاورزی

در همین راستا مدیر صادرات AHDB از آمادگی کامل سازمان متبوع خود و کشاورزان بریتانیایی به منظور تامین نیاز بازار داخلی کوبا برای صادرات غلات به این کشور خبر دادند.

گفتنی است مقامات بریتانیا بعد از اعلام آرای همه پرسی این کشور مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، به منظور افزایش بازارهای صادراتی محصولات خود در حال رصد کشورهای دیگر هستند. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب می شود این کشور در انعقاد توافقات تجاری با دیگر کشورهای جهان دست بازتری داشته باشد؛ چراکه دیگر لازم نیست از قواعد اتحادیه اروپا در این زمینه پیروی نماید.

منبع: blackseagrain



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.