۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۸۹۳ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ دسته: حمل و نقل، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

دولت های غنا و بورکینافاسو قصد دارند یک خط آهن مشترک با روش BOT احداث نمایند. راه اندازی این خط آهن با سرمایه های بخش خصوصی و از طریق قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی تأمین مالی خواهد شد و هدف آن رونق تجارت دو کشور از طریق ریل عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت های غنا و بورکینافاسو قصد دارند در یک پروژه راه آهن فرامرزی با روش مشارکت عمومی خصوصی (PPP) سرمایه گذاری کنند. دولت های این دو کشور به منظور ساخت و بهره برداری از خط راه آهن بین دو کشور به دنبال شرکای فنی و مالی هستند.

این پروژه به روش ساخت-بهره برداری-انتقال (BOT) ساخته خواهد شد و قرار است به طور کامل از طریق مشارکت عمومی خصوصی تامین مالی شود.

این خط ریلی پیشنهادی، بندر تما در جنوب شرقی غنا را به اواگادوگو پایتخت بورکینافاسو متصل خواهد کرد و هدف آن بهبود زنجیره حمل و نقل و لجستیک در کریدور مشترک و شتاب بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی دو کشور است.

غنا و بورکینافاسو ۵۴۹ کیلومتر مرز مشترک شمالی-جنوبی دارند. این دو کشور  شرکای تجاری تاریخی یکدیگر هستند. با این وجود، تجارت آن ها به تجارت زمینی محدود شده است که تنها از طریق دو بزرگراه انجام می شود. از این رو ساخت این خط ریلی می تواند تجارت دوجانبه دو کشور را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

مناقصه این خط ریلی توسط وزارتخانه های توسعه راه آهن و حمل و نقل، جا به جایی شهری و ایمنی جاده ای دو کشور اجرا و مدیریت خواهد شد.

منبع: infrapppworld.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.