۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۸۸۱ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ دسته: انرژی
۰

روند افزایشی تولید و صادرات نفت خام آمریکا نشان می دهد که در آینده نزدیک میزان صادرات این کشور به سطح با ثبات ۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. تداوم این روند موجب می شود سهم آمریکا از بازار جهانی نفت خام از ۱۲ درصد فعلی به بیش از ۱۸ درصد افزایش یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد صادرات نفت خام آمریکا در هفته های گذشته به طور بی سابقه ای افزایش یافته و ممکن است این روند افزایشی در ماه های آینده ادامه داشته باشد. فروش بیش از ۲ میلیون بشکه نفت خام در روز توسط آمریکا، ممکن است بزودی به یک امر عادی تبدیل شود.

این کشور با توجه به رکورد بی سابقه تولید خود که تاکنون سابقه نداشته و بیشتر به افزایش تولید نفت در حوضه Permian تگزاس بر می گردد، هفته گذشته ۲.۳۳ میلیون بشکه در روز نفت خام به کشورهای دیگر صادر کرد که رقمی بی سابقه در طول ۲۵ سال اخیر محسوب می شود.

افزایش تولید نفت خام در این کشور موجب کاهش قیمت نفت پایه وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ایالت اوکلاهاما در مقایسه با نفت برنت شده است.

Rob Thummel مدیرعامل شرکت Tortoise که ۱۶ میلیارد دلار دارایی نفتی را مدیریت می کند، در این خصوص گفته است: صادرات ما به کشورهای دیگر در تابستان آینده به سطح با ثبات ۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. آمریکا ممکن است ظرف چند دهه آینده، سهم خود از بازار نفت خام را از ۱۲ به ۱۸ درصد افزایش دهد.

آمریکا برای دهه های طولانی بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان بوده است؛ اما در ماه های آتی این کشور با پیشی گرفتن از روسیه و عربستان به بزرگترین تولیدکننده این محصول تبدیل خواهد شد.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.