۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۶۴۵ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ دسته: دولت و حکمرانی
۰

محمد حسین فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون مشترک لایحه تفکیک وزارتخانه ها، در مورد این لایحه گفت: تفکیک وزارتخانه ها با قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم کوچک سازی دولت مغایرت دارد.

محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در گفتگو با مسیر اقتصاد در رابطه با وضعیت لایحه تفکیک وزارتخانه ها گفت: در جلسه امروز کمیسیون جوانب مختلف تفکیک وزارتخانه ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنان این کمیسیون به جمع بندی نهایی نرسیده است و هنوز در حال بررسی تفکیک این وزارتخانه ها است.

فرهنگی در پاسخ به سئوال چرایی تشکیل کمیسیون مشترک علیرغم بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی گفت: طبق آئین نامه داخلی مجلس چنانچه لوایح ارسال شده از جانب دولت به چند کمیسیون تخصصی مرتبط باشد کمیسیون مشترک تشکیل می شود که در این مورد نیز چنین شد.

وی ادامه داد: در این کمیسیون نیز نمایندگانی از کمیسیون های کشاورزی، اجتماعی، صنایع، اقتصادی، برنامه و بودجه، عمران، فرهنگی، حقوقی و قضایی و شوراها نیز حضور دارند.

موفقیت چشم گیر وزارت جهاد کشاورزی در امور بازاری محصولات کشاورزی

عضو کمیسیون مشترک اصلاح بخشی از ساختار دولت در مورد تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و صمت علیرغم موفقیت های چشم گیر این ادغام گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در اکثر کشورهای توسعه یافته بخش تجارت در اختیار مدیر تولیدی قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال های ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی خوشبختانه مشکلات سابق در مورد بازار محصولات داخلی تکرار نشد.

فرهنگی با اشاره به مدیریت مناسب وزارت جهاد کشاورزی بر بازار محصولات کشاورزی گفت: تنها به غیر از تنظیم بازار تخم مرغ که آن هم به دلیل آنفلوانزای پرندگان میزان عرضه در بازار کم شد، مشکل دیگری در بازار محصولات کشاورزی وجود نداشت.

مغایرت لایحه بررسی اصلاح بخشی از ساختار دولت با قانون برنامه ششم توسعه

این نماینده مجلس در مورد تضاد لایحه ارسالی با قانون برنامه پنجم و ششم توسعه مبنی بر کاهش حجم دولت گفت: متاسفانه لایحه ارسالی دولت با قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد چرا که طبق قانون برنامه ششم دولت بایستی هرساله کوچکتر شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: به احتمال بسیار زیاد در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون در رابطه با کلیات این لایحه  تصمیم گیری خواهد شد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.