۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۵۶۲ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ دسته: انرژی
۰

دولت ونزوئلا جهت بی اثر کردن تحریم های مالی آمریکا در فروش نفت، به کشور هند پیشنهاد داده است که در صورت استفاده از ارز الکترونیکی «ال پترو» تخفیف ۳۰ درصدی برای این کشور در نظر خواهد گرفت. رواج استفاده از ارزهایی غیر از دلار در خرید و فروش نفت، علاوه بر تضعیف سلطه آمریکا بر بازار جهانی این محصول، موجب تسهیل بیشتر تبادلات مالی می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد ونزوئلا پیشنهاد تخفیف ۳۰ درصدی در قیمت خرید نفت را به هند داده است؛ البته این تخفیف تنها زمانی در نظر گرفته خواهد شد که هند در پرداخت بهای نفت را از پول الکترونیکی ونزوئلا با نام ال پترو (El Petro) استفاده نماید. ال پترو، ارز مجازی است که ونزوئلا به عنوان اولین ارز ملی دیجیتال با پشتوانه ذخایر نفت خام، منتشر کرده است.

کارشناسان بلاک چین ونزوئلایی در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۶)، بازدیدی از هند داشتند که در آن برای عرضه پول مجازی ونزوئلا در این کشور توافق کردند.

پشتوانه ال پترو، ۵ میلیارد بشکه نفت خامی است که در میدان نفتی اورینوکو ذخیره شده است. بسیاری از ناظران معتقدند که انتشار این ارز مجازی در راستای تلاش ونزوئلا برای دور زدن تحریم های مالی آمریکا است.

در ماه مارس ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶)، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، معاملات هرگونه سکه یا ارز دیجیتالی را که توسط دولت ونزوئلا و یا برای این دولت صادر شده باشد را ممنوع کرد.

بر اساس گفته مدیر شرکت Coinsecure در هند، ونزوئلا قصد دارد که پترو را به عنوان یک ارز رمزنگاری شده در شرکت مذکور در مقابل بیت کوین و روپیه معامله کند.

منبع: اویل پرایس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.