۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۲۶۳۱ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رئیس اتحادیه کارآفرینان چینی در روسیه گفته است که در حال حاضر، امکان استفاده مستقیم از روبل و یوآن در تجارت روسیه و چین فراهم است و لزومی به استفاده از دلار و یورو نیست.

به گزارش مسیر اقتصاد به گفته ژو لیکون، رئیس اتحادیه کارآفرینان چینی در روسیه نیازی نیست بازرگانان چین و روسیه جهت انجام پرداخت های خود از دلار و یورو استفاده کنند؛ چراکه در حال حاضر این امکان فراهم است که آن ها جهت انجام پرداخت های خود از روبل و یوآن استفاده کنند.

طبق گفته لیکون رهبران دو کشور باید به فکر گسترش روابط به ویژه همکاری های مالی میان خود باشند. چرا پرداخت ها با ارز خارجی صورت می گیرد؟ چرا از دلار و یورو استفاده می شود؟ این پرداخت ها می تواند بی واسطه و به طور مستقیم بوسیله یوآن و روبل انجام شود.

ژو لیکون با بیان اینکه تحریم های آمریکایی و اروپایی به روسیه و چین شانس توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور را افزایش داده است، گفت: البته تحریم ها و مشکلات وجود دارد، اما امید و فرصت نیز وجود دارد.

چین بزرگترین شریک تجاری روسیه است که در سال گذشته ۱۵ درصد از تجارت بین المللی روسیه را به خود اختصاص داده است. در ژانویه ۲۱۰۸ این میزان به ۱۷.۲ درصد افزایش یافته است. آلمان که جایگاه دوم را در میان شرکای تجاری روسیه دارد سهم ۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

روسیه و چین به تدریج استفاده از دلار و یورو را در تجارت میان خود کاهش داده اند. میزان استفاده از روبل و یوآن در پرداخت و تسویه مبادلات میان دو کشور هر ساله افزایش می یابد. دو کشور از فرصت تحریم های مالی جهت کنار گذاشتن دلار بهره برده اند. در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد مبادلات دو کشور با ارزهای ملی و بدون دلار و یورو انجام می گیرد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.