۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۱۰۲۱ ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از جایگزینی ریال با دلار در هزینه سفرهای عتبات عالیات به عراق در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مسیر اقتصاد مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت دیروز در گفتگو با یک رسانه اظهار کرده بود که در تلاش هستیم همه هزینه های سفرهای عتبات عالیات از این پس به صورت ریال محاسبه شود و در این خصوص رایزنی هایی را با طرف عراقی انجام داده ایم.[۱]

آقایی گفته است که پس از نهایی شدن موضوعِ جایگزینی ریال با دلار در سفرهای عتبات، تمامی هزینه هایی چون اسکان و تغذیه که تاکنون با دلار پرداخت می شده است، با واحد ریال محاسبه خواهد شد.

https://masireqtesad.ir/35059/%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d8%aa%d9%82%d8%a7%d8%b6%d8%a7%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a7/

از آنجا که یکی از اولویت های اصلی کشور حذف دلار از مبادلات خارجی است، این قبیل اقدامات روند حذف دلار از تبادلات خارجی را تسریع خواهد کرد. چراکه استفاده از دلار مشکلات اقتصادی و سیاسی فراوانی را برای کشور به بارآورده است.

همچنین لازم به ذکر است که اگر بانک مرکزی از ظرفیت حاصل از معاملات با ارزهای ملی استفاده نماید و اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه با کشور عراق کند، می تواند زمینه تسهیل و گسترش تجارت میان دو کشور را فراهم کند.

از طرف دیگر از آنجا که واردات عراق از ایران بسیار بیشتر از صادرات این کشور به ایران است، علاوه بر پیمان پولی باید زمینه استفاده از ریال ایران برای عراق فراهم شود.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری فارس کد خبر ۱۳۹۷۰۱۲۱۰۰۰۴۷۴



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.