۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۳۲۲ ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان گفته است که تجارت ایران و پاکستان می تواند در مدت کوتاهی به ۱۰ میلیارد دلار برسد. این درحالیست که اکنون مشکل انتقال وجه میان دو کشور وجود دارد و ضروری است پیمان پولی میان دو کشور اجرایی شود.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق گفته سمیع اله نائم، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان تجارت دوجانبه ایران و پاکستان در مدت زمان کوتاهی می تواند از میزان فعلی ۸۰۰ میلیون دلار به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی گفته است که در حال حاضر دو کشور بخش قابل توجهی از تجارت خود، از جمله تجارت برنج را از کانال امارات انجام می دهند. این در حالی است که دو کشور از سال ۲۰۰۶ اقدام به انعقاد توافقنامه تجارت ترجیحی نموده اند.

سمیع اله نائم خواستار تسهیل تجارت برنج با ایران از طریق کاهش تعرفه ها و رفع موانع تجاری تحت توافقنامه تجارت ترجیحی شده است. وی تغییر توافقنامه تجارت ترجیحی به توافقنامه تجارت دوجانبه به منظور کاهش تعرفه های تجاری را یکی از الزامات افزایش تبادلات تجاری دو کشور عنوان کرده است.

سمیع اله نائم با بیان اینکه هر دو کشور توان این را دارند که روابط تجاری با یکدیگر را توسعه دهند و با تجارت محصولات مناسب، همکاری های تجاری خود را توسعه دهند، گفت: متاسفانه بیشتر تجارت طرفین از کانال سایر کشورها انجام می شود و مشکل نقل و انتقال پول از طریق کانال بانکی وجود دارد.

وی حرکت به سمت پیمان پولی دوجانبه را برای دو کشور امری ضروری دانسته است و پیشنهاد کرده است که بانک های دو کشور جهت انجام معاملات تجاری به طور متقابل اقدام به فعالیت مستقیم نمایند.

رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان گفته است که پیمان پولی دوجانبه مشارکت و دخالت بخش خصوصی در تجارت را تضمین می کند و روابط را فارغ از فشارهای بین المللی ریشه دارتر خواهد کرد.

برگرفته از: نیشن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.