۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۱۷۷ ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی چین و استرالیا برای سومین بار پیمان پولی دوجانبه میان خود را به ارزش ۲۰۰ میلیارد یوآن معادل ۳۱.۸۸ میلیارد دلار تمدید نمودند. هدف دو کشور از این پیمان تسهیل تجارت و کمک به توسعه روابط اقتصادی دوجانبه است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک های مرکزی چین و استرالیا پیمان پولی دوجانبه خود را به ارزش ۲۰۰ میلیارد یوآن معادل ۳۱.۸۸ میلیارد دلار، به مدت سه سال تمدید کردند. طبق این پیمان مقرر شده است ۲۰۰ میلیارد یوآن چین با ۴۰ میلیارد دلار استرالیا در خلال تجارت دو کشور مبادله شود.

بانک مرکزی چین با اعلام این خبر در سایت خود بیان کرده است که استفاده از پیمان پولی دوجانبه میان دو کشور تجارت را تسهیل می کند و به توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور کمک خواهد کرد.

دو کشور برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه نموده اند. در سال ۲۰۱۵ و با اتمام دوره سه ساله این پیمان، بار دیگر دو کشور پیمان پولی میان خود را به مدت سه سال و ارزش ۲۰۰ میلیارد یوآن تمدید نموده بودند.

کشور چین با بیش از ۳۵ کشور طرف تجاری خود اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه نموده است و در نظر دارد تا وابستگی خود به دلار را کاهش دهد. این کشور تاکنون به ارزش بیش از ۳۱۰۰ هزار میلیارد یوآن پیمان پولی دوجانبه منعقد نموده است. استرالیا نیز علاوه بر چین با کره جنوبی پیمان پولی دوجانبه امضا کرده است.

پیمان پولی دوجانبه این امکان را برای کشورهای طرف تجاری فراهم می کند که در تجارت و پرداخت های میان خود به جای استفاده از دلار و یا هر ارز واسط دیگر، از ارزهای ملی خود استفاده کنند. این اقدام مشکل کمبود نقدینگی مورد نیاز طرفین را برطرف می کند و از بازارهای مالی در برابر بحران و نوسانات خارجی محافظت می کند.

برگرفته از: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.