۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۹۷۱۸ ۰۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ دسته: تولید، تولید داخلی
۰

ویژگی آشکار و جالب شعار «حمایت از کالای ایرانی» آن است که مثل اغلب شعارهایی که برای سالهای قبل انتخاب می شد، فقط متکی بر مزیت های نمادین نیست؛ بعلاوه، اینطور نیست که جهت شعار عمدتا رو به مسوولین ارشد باشد و همه مردم می توانند در قبال تحقق آن امکان عملیات داشته باشند.

مسیر اقتصاد/ ویژگی آشکار و جالب شعار «حمایت از کالای ایرانی» آن است که مثل اغلب شعارهایی که برای سالهای قبل انتخاب می شد، فقط متکی بر مزیت های نمادین نیست؛ بلکه علاوه بر وجوه نمادین، کاملا قابل اندازه گیری و عینی است و طوری است که تکلیف همگان را در قبال خود از همان لحظه اعلام معین می کند.

بعلاوه، اینطور نیست که جهت شعار عمدتا رو به مسوولین ارشد باشد و همه مردم می توانند در قبال تحقق آن امکان عملیات داشته باشند. این وضعیت فرصت بسیار خوبی را برای همگرایی ملی ایجاد می کند و امکان تحرک و جهش ایجاد می نماید. باید قدر این شعار اَعلی را دانست و از رهبری بابت این بهسازی آشکار در شعار سال قدردانی کرد

این شعار باید بصورت مردمی و نه به حالت های دولتی-بَنِری گرامی داشته شده و تحویل گرفته شود. مثلا بلافاصله تا قبل از تمام شدن تعطیلات، کارخانه ها و برندهای بزرگ و برجسته تولید کننده کالاهای ایرانی نامه ای در حمایت از عنوان سال به آقا بدهند و و در راستای تحقق شعار سال اعلام آمادگی کنند.

  • سامانه ای تاسیس بشود که مردم بی توجهی دستگاهها به شعار سال را گزارش کنند؛ این سامانه گزارش های مردمی را پیگیری کرده به نتیجه برساند.
  • سایتی درست بشود تا کالاها و برندهای ایرانی موجود در حوزه های مختلف را معرفی بکند؛ از انگیزه و تخصص دانشجویان رشته های مختلف می شود برای راه اندازی و به روز رسانی سایت مزبور استفاده کرد؛ به نحوی که هر کس در ایران و جهان با مختصر سرچی اطلاع پیدا بکند که در ایران و در فلان موضوع چه شرکتها، کارخانه ها و برندهایی وجود دارد و چه کالاهایی تولید می شود.
  • سایتی درست بشود تا حوزه هایی که ایرانی ها در آن تولید ندارند و مجبوریم از خارج وارد بکنیم را معرفی بکند؛ مشخص شدن این موارد ذهن ها را در خصوص فعالیت تولیدی و ایرانی فعال خواهد کرد؛ باید تلاشهای ناکام گذشته ایرانی ها در این حوزه ها بازخوانی بشود و دلایل شکست ها مرور بشود؛ با ایرانی هایی که وارد شدند و ناکام ماندند مصاحبه بشود تا از فرایند این بازخوانی راه تولید دوباره بازبشود و عزم به تولید دوباره به وجود بیاید.


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.