۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۸۱۹۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

به تازگی امتیازات تجاری آمریکا به کشور بنگلادش قطع شده است و این کشور قصد دارد از طریق انعقاد توافقنامه های تجاری دو و چندجانبه، روابط تجاری خود را توسعه دهد و از مزایای آن بهره مند گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد در پی توقف امتیازات تجاری آمریکا به بنگلادش تحت عنوان «سیستم تعمیم یافته‌ی ترجیحات GSP»، این کشور به ایجاد و تقویت روابط تجاری دوجانبه با بسیاری از کشورها روی آورده است.

طفیل احمد وزیر بازرگانی بنگلادش در گفتگویی با روزنامه‌ی بنگلادشی بنگلادش دیلی به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی وضعیت اقتصادی و سیاست های تجاری کشورش پرداخته است.

امتیازات تجاری آمریکا به کشورهای کمتر توسعه یافته

وی ابتدا به قطع دسترسی آزاد تجار بنگلادشی به بازار آمریکا اشاره کرد و گفت قرار بود این امتیازات که تحت عنوان «سیستم تعمیم یافته‌ی ترجیحات GSP» و از سوی «آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا» به این کشور اعطا شده بود تا زمان عدم توسعه یافتگی بنگلادش ادامه یابد.

اکنون بنگلادش به جمع کشورهای درحال توسعه وارد شده است و بنابراین امتیازات تجاری آمریکا نیز قطع شده است. در این شرایط بنگلادش به دنبال آن است تا با انعقاد توافقات تجاری دو و چندجانبه، روابط تجاری خود با دیگر کشورها را توسعه دهد.

بنگلادش به دنبال یافتن شرکای جدید تجاری 

به گفته‌ی احمد، بنگلادش تاکنون با هیچ کشوری توافقنامه‌ی تجاری منعقد نکرده است. اما پیش بینی می‌شود در سال جاری این کشور به یک توافق تجاری با سریلانکا دست یابد.

وی در ادامه از پیشنهادات تایلند و مالزی برای انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه بنگلادش خبر داد و گفت: ما هم اکنون با آرژانتین و برزیل نیز گفتگوهایی برای تقویت تجارت دوجانبه برقرار نموده ایم. احمد همچنین نسبت به انعقاد توافقنامه‌ی تجارت آزاد با آمریکا ابراز علاقه کرد.

منبع: بی دی نیوز، روزنامه الکترونیکی بنگلادش



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.